Spotify Technology va desfiinţa 200 de locuri de muncă la unitatea sa de podcasturi, în a doua rundă de disponibilizări, deoarece compania îşi restructurează afacerea după ani de investiţii masive, transmite Reuters.
Măsura afectează aproximativ 2% din forţa de muncă a gigantului de streaming muzical şi aliniază Spotify cu platformele Meta şi Roku, care şi-au redus numărul locurilor de muncă pentru a doua oară, ca răspuns la incertitudinile economice.
Spotify a cheltuit agresiv pentru a-şi dezvolta afacerea de podcast în ultimii ani, sperând că nivelurile mai ridicate de implicare oferite de format vor aduce mai mulţi agenţi de publicitate.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
Dar asta a condus la o creştere a cheltuielilor de exploatare ale companiei, care s-au mărit anul trecut cu o viteză de două ori mai mare decât veniturile sale.
Creşterea ratelor dobânzilor şi inflaţia ridicată înseamnă şi că firmele au redus cheltuielile pentru reclame.
Ca răspuns, Spotify şi-a redus cu 6% din forţa de muncă la începutul anului 2023 şi a anunţat plecarea lui Dawn Ostroff, care a contribuit la modelarea afacerii sale cu podcasturi şi a condus-o prin controverse, cum ar fi reacţiile din jurul emisiunii lui Joe Rogan pentru presupusa răspândire de informaţii greşite despre Covid-19.
Sahar Elhabashi, care conduce divizia de podcast, a declarat luni că Spotify ”a luat decizia dificilă, dar necesară, de a face o realiniere strategică”.
Spotify a mai spus că îşi va uni studiourile Parcast şi Gimlet într-o singură divizie, Spotify Studios, care va produce originale Spotify.
Compania va adopta acum o abordare personalizată pentru fiecare spectacol şi creator, în comparaţie cu abordarea uniformă urmată anterior, a spus Elhabashi.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.