Următoarea generaţie a proprietarilor de companii antreprenoriale din Europa Centrală şi de Est (ECE) vrea să aducă valoare afacerilor prin adoptarea unor strategii de digitalizare, potrivit sondajului PwC NextGen Survey 2019 realizat în România, Rusia, Polonia, Bulgaria şi Albania, care arată că aproape 90% dintre respondenţi vor să îşi valorifice cunoştinţele digitale şi să dezvolte o strategie de digitalizare potrivită.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cele mai relevante tehnologii emergente pentru viitorul companiilor sunt, în opinia lor, Internet of Things (82%), roboţii (57%) şi inteligenţa artificială (54%).

„Moştenitorii afacerilor de familie sunt nativi digitali şi consideră că tehnologia digitală este crucială pentru succesul companiilor lor. Din acest motiv, doresc să îşi folosească cunoştinţele în domeniul tehnologiei pentru a-şi ajuta companiile să se adapteze în era digitală şi să obţină performanţă. De exemplu, 30% dintre respondenţi, în principal provenind din sectorul producţiei industriale, sunt preocupaţi de faptul că afacerea de familie a rămas în urma competitorilor”, a declarat Ionuţ Sas, partener şi liderul serviciilor pentru afaceri antreprenoriale, PwC România.

Următoarea generaţie de antreprenori care moştenesc afaceri de familie este preocupată de nevoile în continuă schimbare ale clienţilor (26%), impactul noilor tehnologii (22%) şi concurenţa de pe piaţă (19%).

Priorităţile sunt profesionalizarea şi modernizarea practicilor de management (97%), soluţii pentru atragerea şi reţinerea talentelor (90%) şi îmbunătăţirea competenţelor angajaţilor - upskilling (86%).

În prezent, 53% dintre reprezentanţii noii generaţii din Europa Centrală şi de Est sunt implicaţi în activităţile companiilor lor, procentul fiind sub media globală de 70%.

În schimb, 76% estimează că se vor implica în viitor. Astfel, până în 2025, 47% se aşteaptă să preia roluri de directori executivi şi 33% să devină acţionari majoritari.

Alte concluzii ale sondajului arată că 37% spun că li s-a oferit deja posibilitatea de a conduce un proiect de schimbare specifică în afacerea lor de familie, iar 23% deţin funcţii de directori executivi, iar 47% se aşteaptă să ajungă în această poziţie până în 2025 (depăşind media globală de 41%).

De asemenea, potrivit sondajului, 20% sunt, în prezent, acţionari majoritari în companiile de familie şi alţi 33% se aşteaptă să devină acţionari majoritari până în 2025.

Abilităţile cheie pe care viitoarele generaţii de proprietari le consideră esenţiale pentru a-şi conduce companiile sunt rezolvarea problemelor şi gândirea strategică (73%), leadership (73%) şi abilităţi de comunicare (60%).

În plus, 90% investesc în educaţia proprie.

PwC NextGen Survey CEE a fost realizat în perioada iunie-august în rândul proprietarilor de afaceri de familie din cinci state ale Europei Centrale şi de Est (Polonia, Rusia, România, Bulgaria şi Albania) cu activităţi în sectoare precum industrie, farmaceutic şi sănătate, retail, transport, logistică, real-estate, construcţii, tehnologie, media şi telecomuicaţii şi servicii financiare.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.