Compania media RTL Group vinde filiala sa olandeză RTL Nederland către DPG Media, cu sediul în Belgia, într-o tranzacţie în valoare de 1,1 miliarde de euro, în numerar, tranzacţie care include formarea unui parteneriat strategic între cele două companii, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acordul vine la aproape un an după ce autorităţile olandeze pentru concurenţă au blocat planurile RTL de a achiziţiona rivalul Talpa, spunând că grupul fuzionat ar fi prea dominant pe piaţa olandeză.

”Fuziunea dintre RTL Nederland şi DPG este cu siguranţă a doua cea mai bună opţiune, dar totuşi una foarte bună”, a declarat Thomas Rabe, directorul general al RTL Group, pentru Reuters.

Pentru a putea investi şi a concura cu platforme internaţionale de streaming precum Netflix şi Disney, companiile trebuie să devină mai mari, a spus Rabe.

”Dacă nu putem face noi înşine această extindere prin consolidare, atunci suntem pregătiţi să mergem pe alte căi, cum ar fi această vânzare în Ţările de Jos”, a spus el.

Preţul de achiziţie vine cu ”o primă strategică semnificativă şi este cu mult peste valoarea actuală de piaţă”, a spus Rabe.

Sub rezerva aprobărilor autorităţilor de reglementare, tranzacţia în totalitate în numerar este aşteptată să se încheie pe la jumătatea anului 2024, iar câştigul de capital din tranzacţie va fi în mare parte scutit de impozit şi se va ridica la aproximativ 800 de milioane de euro, potrivit RTL Group.

RTL Nederland a înregistrat un profit operaţional (EBITA) de aproximativ 69 de milioane de euro în prima jumătate a anului 2023, cu aproximativ 800 de angajaţi şi vânzări de aproximativ 288 de milioane de euro.

Ca parte a vânzării, companiile vor forma un parteneriat strategic în domeniile de publicitate şi tehnologie de streaming, vânzări internaţionale de publicitate şi conţinut.

”Împreună cu mărcile noastre de televiziune VTM şi RTL Belgium, vom putea construi un grup care are amploarea necesară pentru a investi în transformarea digitală a televiziunii”, a declarat Christian Van Thillo, preşedintele general al DPG Media Group, într-un comunicat.

Parteneriatul strategic va dura trei ani după încheierea tranzacţiei, dar Rabe a spus că, dacă colaborarea va merge bine, nu ar exista niciun motiv pentru a nu continua.

"DPG nu este activă în sectorul TV din Olanda. Prin urmare, presupunem că acordul va fi aprobat de autorităţile antitrust", a spus Rabe.

DPG Media controlează mai multe ziare olandeze naţionale şi regionale şi deţine, de asemenea, cel revista de benzi desenate cea mai bine vândută, Donald Duck, precum şi o serie de reviste populare pentru femei.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.