Air France-KLM a anunţat vineri că rezervările sale din 2023 au revenit aproape la nivelurile anterioare pandemiei de Covid-19, iar pentru trimestrul patru al anului trecut a raportat un profit operaţional mai bun decât se aştepta, cererea globală de călătorii înregistrând o revenire, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acţiunile companiei aeriene au crescut cu peste 6% în urma informaţiilor, atingând cel mai ridicat nivel din iunie şi depăşind evoluţia generală a pieţei de valori, indicele paneuropean având vineri o tendinţă uşor negativă.

Compania a raportat cel mai mare venit al său în trimestrul patru, de 7,1 miliarde de euro (7,55 miliarde de dolari), în creştere cu aproape 50% faţă de anul precedent.

Profitul operaţional a scăzut cu 45%, la 134 de milioane de euro, pe fondul costurilor mai mari, inclusiv pentru combustibil, dar a depăşit estimările.

”Începutul anului 2022 a fost puţin dificil cu Omicron şi problemele din Ucraina, dar am avut o vară fantastică, în special peste Atlantic”, a declarat CEO-ul Air France-KLM, Benjamin Smith.

”Am avut mai multă capacitate peste Atlantic decât am avut în 2019, Africa a fost întotdeauna o piaţă care a fost rezistentă pe tot parcursul crizei.”

El a adăugat că piaţa de agrement premium ”a explodat” şi a umplut locurile din clasa business, clasa întâi şi cele economice premium, reducând decalajul lăsat în revenirea călătoriilor de afaceri.

Privind în perspectivă, el a spus: ”Cererea este încă puternică, randamentele sunt bune, capacitatea este destul de redusă pe multe dintre pieţele noastre, Parisul este o piaţă foarte atractivă”.

Anul trecut a fost unul dificil, cu industria turismului care s-a confruntat cu restricţiile legate de pandemie şi preţurile combustibilului pentru avioane şi ale altor produse cheie care au crescut din cauza conflictului dintre Rusia şi Ucraina, a declarat directorul financiar Steven Zaat.

De asemenea, Air France a pierdut anul trecut venituri de 170 de milioane de euro din cauza întreruperilor de călătorie pe aeroportul Schiphol din Amsterdam, după ce aeroportul a limitat capacitatea din cauza lipsei de personal.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.