Retailerii din Marea Britanie au înregistrat în august cea mai slabă creştere a vânzărilor de la ridicarea restricţiilor legate de Covid-19, în condiţiile care care cumpărătorii şi-au redus cheltuielile din cauza inflaţiei, potrivit datelor firmei de consultanţă în afaceri BDO, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Vânzările cu amănuntul în termeni comparabili au crescut cu 3,6% în august, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce vânzările online au scăzut cu 0,6%. Acesta a fost primul declin al vânzărilor online după luna martie.

”Rezultatele din septembrie vor arăta cât de importantă va fi reducerea cheltuielilor în iarană, dar rezultatele din august arată în mod clar reducerea bugetelor de către consumatori”, a declarat directorul pentru retail al BDO, Sophie Michael.

Aceasta a spus că oamenii renunţă la cumpărarea unor produse scumpe deoarce îşi prioritizează cheltuielile esenţiale.

Încetinirea creşterii vânzărilor de modă şi produse de lifestyle provocă îngrijorări înainte de toamnă şi perioada Crăciunului, a adăugat Michael.

Cu toate acestea, economiştii afirmă că inflaţia din Marea Britanie, care a atins 10,1% în iulie, pare acum să încetinească, după ce premierul Liz Truss a anunţat joia trecută un plan de plafomare a preţurilor energiei.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.