Renault Group anunţă un plan de transformare a sistemului său industrial, iar astfel costurile per vehicul ar urma să scadă până în 2027 cu 30% pentru vehiculele termice şi cu 50% pentru vehiculele electrice.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Renault Group anunţă, prin comunicat de presă, lansarea unui plan de transformare profundă a sistemului său industrial. “Acesta susţine etapa de Revoluţie a planului strategic Renaulution, etapă care îşi propune să transforme Renault Group într-o companie auto de nouă generaţie (Next Gen). Astfel, costurile industriale per vehicul ar urma să scadă până în 2027 cu 30% pentru vehiculele termice şi cu 50% pentru vehiculele electrice. Planul va contribui, de asemenea, la reducerea timpului de dezvoltare a vehiculelor de la trei la doi ani. Grupul trece astfel la o treaptă superioară de viteză şi îşi stabileşte obiective ambiţioase”, se arată în comunicatul Renault Group. 
Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer, Renault Group, explică în ce va consta acest plan. 
“Re- Industry este un plan de transformare la 360°. Ne propunem să profităm de punctele noastre forte, să facem mult mai repede ceea ce facem deja bine, să îmbunătăţim şi să reinventăm întregul nostru sistem industrial. Această transformare a industriei îşi propune să facă sistemul nostru mai agil, mai bun, mai competitiv, ceea ce ne va permite, de asemenea, să răspundem mai rapid aşteptărilor clienţilor noştri”, a declarat Thierry Charvet. 
Renault Group precizează că are atuuri solide pentru a aborda punctul de cotitură istoric pe care îl trăieşte industria auto.
“Rezultatele de calitate ale Grupului au înregistrat progrese remarcabile, cu un nivel de fiabilitate a vehiculelor care s-a triplat în doi ani, ceea ce le plasează la cele mai bune niveluri. Uzinele sale apar în mod regulat în fruntea clasamentului Harbour Report™, un studiu independent de referinţă în industria auto din întreaga lume şi care permite compararea productivităţii site-urilor industriale. Renault Group se află în top 3 al producătorilor mondiali în ceea ce priveşte performanţa energetică şi emisiile industriale de CO2. Grupul a fost primul producător care a adoptat un Metaverse industrial şi intenţionează să rămână în avangarda domeniului prin accelerarea în continuare a digitalizării sistemului său industrial şi prin consolidarea abilităţilor echipelor sale”, au transmis reprezentanţii Renault Group.
Ei au explicat că planul Re-Industry îşi propune să stimuleze toate domeniile clasice ale performanţei industriale, reinventând în acelaşi timp producţia şi dezvoltând procese inovatoare, iar acest lucru permite Grupului să vizeze un timp de fabricaţie de numai nouă ore pentru viitorul Renault 5.
Astfel, cu 12.000 de dispozitive conectate în întreaga lume, două milioane de rapoarte de date în fiecare minut şi trei miliarde pe zi, Metaverse-ul industrial al Renault Group asigură o producţie mai rapidă şi mai bună, reducând în acelaşi timp costurile şi amprenta de carbon a proceselor industriale. 
În 2023, Metaverse a permis grupului să economisească 270 de milioane de euro, în special pentru întreţinerea predictivă a instalaţiilor. “Conectarea tuturor staţiilor de lucru şi, mai larg, a întregului ecosistem (transport, furnizori etc.) este un factor cheie care permite Renault Group să urmărească o reducere cu 60% a timpilor de livrare a vehiculelor şi să diminueze la jumătate amprenta de carbon a producţiei sale de vehicule”, a explicat sursa citată.
Renaul Group mai adaugă faptul că inteligenţa artificială face posibilă o abordare predictivă a consumului de energie şi reducerea cu 20% a consumului siturilor industriale ale Grupului. 
“Cu portalul Ecogy, de exemplu, o soluţie agilă şi conectată dezvoltată intern, tot consumul este monitorizat în mod constant, iar reacţia în caz de abatere este imediată. Renault Group urmăreşte o reducere cu 40% a consumului de energie al site-urilor sale industriale până în 2025 şi a parcurs deja jumătate din drumul pentru îndeplinirea acestui obiectiv începând din 2019. În ceea ce priveşte emisiile de la site-urile sale industriale, obiectivul declarat al Grupului este să atingă nivelul Zero Carbon Net încă din 2025 pentru polul ElectriCity, precum şi pentru uzina Cléon, din 2030 pentru site-urile din Europa şi în 2050 pentru toate uzinele sale din întreaga lume”, a mai explicat Renault Group. 
Astăzi, sistemul industrial al Renault Group are peste 300 de aplicaţii operaţionale de inteligenţă artificială legate de analiza imaginilor sau sunetelor. 
“De exemplu, aplicaţia POK.AI.OK încorporează concepte de inteligenţă artificială într-un sistem de control vizual industrial autonom, de înaltă performanţă. Accesibil şi intuitiv, acest sistem răspunde provocărilor tot mai mari ale controlului calităţii, conformităţii şi trasabilităţii. Implementat pe mai multe site-uri şi cazuri de utilizare, a avut deja un impact pozitiv asupra productivităţii şi calităţii. Conformitatea şi trasabilitatea anvelopelor în timpul montării lor în fabrică sunt astfel asigurate cu fiabilitate şi eficienţă sporite.
Obiectivul este creşterea la 3.000 de aplicaţii până în 2025. Aceste diverse proiecte vor sprijini şi aplicarea la nivel industrial a noilor tehnologii precum «Software Defined Vehicle», electronica de putere, asamblarea de baterii şi motoare electrice. De asemenea, va contribui, prin viteza de procesare, la reducerea timpului de industrializare a vehiculelor”, se mai arată în comunicat. 
Renault Group mai notează că supravegherea şi vizibilitatea sporită a mediului de lucru oferit de Metaverse le permite actorilor să câştige agilitate şi autonomie în luarea deciziilor. 
“Tehnologiile din lumea jocurilor fac experienţele utilizatorilor mai captivante. Acesta este, de exemplu, cazul formării în domeniul vopsitoriei realizată în realitate virtuală chiar înainte ca noul model să intre în producţie. Acest lucru ajută, de asemenea, la reducerea timpului de dezvoltare a vehiculului. Algoritmii AI facilitează capacitatea angajaţilor de a anticipa, cum ar fi funcţionalităţile de optimizare şi management al fluxului pentru experţii în lanţul de aprovizionare. Astfel, Supply Chain Control Tower, dezvoltat în cadrul Grupului, face posibilă asigurarea aprovizionării site-urilor industriale prin vizualizarea în timp real a poziţiilor şi conţinutului tuturor camioanelor care circulă între furnizori şi uzine. De asemenea, face posibilă detectarea, în toate ţările, a riscurilor de aprovizionare legate de vreme, trafic etc. şi recomandă, anticipat, cele mai bune soluţii de securitate. Mai multă autonomie, mai multă linişte pentru toate părţile interesate! Cu Metaverse, întregul sistem industrial în multiplele sale dimensiuni devine predictiv, mai reactiv şi auto-corectiv pentru a produce mai rapid şi mai corect de prima dată”, au mai adăugat reprezentanţii Renault Group. 
Renault Group anunţă fabricarea a opt vehicule noi marca Renault în uzinele sale. La uzina din Curitiba, alături de Renault Kardian, Renault Group va produce un al doilea model pe noua sa platformă modulară. În Turcia, la uzina din Bursa, Grupul anunţă fabricarea a patru noi modele până în 2027. 
“Impulsionat de optimizarea capacităţilor sale de producţie şi de introducerea de linii flexibile în urmă cu câţiva ani, sistemul industrial al Grupului câştigă în agilitate, viteză şi capacitate de fabricaţie a unor noi modele. Grupul a redus astfel la jumătate investiţiile industriale în ultimii patru ani şi va putea lansa nu mai puţin de 12 modele noi în 2024. Cu o adaptabilitate excepţională, sistemul industrial al Grupului oferă un răspuns dinamic la nevoile în schimbare ale pieţei, asigurând producţia unor vehicule inovatoare care răspund celor mai înalte aşteptări.
Planul de transformare a sistemului industrial al Renault Group reafirmă angajamentul Grupului faţă de inovare şi mobilitatea viitorului, asigurând în acelaşi timp o activitate durabilă în uzinele sale. Prin reinventarea modului său de organizare a producţiei, Grupul este pregătit să facă faţă provocărilor pieţei, oferind în acelaşi timp vehicule care vor defini următoarea eră a industriei auto”, a mai transmis Renault Group.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.