Renault a lansat o ojă care poate fi folosită şi pentru corectarea zgârieturilor de pe vopseaua maşinilor, într-o încercare de a promova maşina de oraş Twingo, adresată femeilor, dar a atras acuzaţii de discriminare sexuală, relatează Bloomberg.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Twingo este pentru ”şoferiţele active care trebuie să circule prin oraş, dar care sunt atente şi la modă şi look”, se arată într-un comunicat al Renault.

Pentru susţinătorii drepturilor femeilor, strategia de marketing a Renuault este sexistă, iar felul în care a fost promovată nu a ajutat.

Într-o reclamă a Renault, o femeie strigă ”au” când observă o zgârietură pe maşina sa Twingo parcată între două vehicule. Apoi ea îşi vopseşte o unghie în albastru, înainte de a masca cu aceeaşi pensulă zgârietura de pe maşină.

”Asta reduce femeile la preocuparea lor pentru frumuseţe şi incapacitatea lor de a şofa. Acest sexism insinuant, ordinar, zilnicm puen bazele pentru ce este mai rău, pentru că reclamele limitează femeile la un rol preconceput”, a afirmat şefa asociaţiei feministe Chiennes de Garde, Marie-Noelle Bas.

Un purtător de cuvânt al Renault a criticat percepţia că reclama şi oja scoasă la vânzare sunt sexiste.

Maşinile Twingo ţintesc femeile care preferă personalizarea maşinilor lor, a spus purtătorul de cuvânt, notând că reclama nu arată o femeie care nu ştie să parcheze.

Oaja Twingo este produsă de startup-ul de cosmetice Ink and Out, din Paris, proprietarul brandului De Blangy. Oja este disponibilă începând de luni în service-urile Renault şi pe site-ul companiei, la preţul de 8,9 euro, în culorile albastru, roşu, negru şi galben. Oja este la vânzare pentru o perioadă scurtă, a spus purtătorul de cuvânt.

Directorul general al For Ink and Out Chief, Benjamin De Blanzy, a apreciat că această controversă este atât amuzantă cât şi destul de legitimă.

”Este amuzant pentru că şi bărbaţii o vor folosi”, a spus De Blanzy, adăugând că şi el a început să folosească oja pe maşina sa, acum câteva luni, pentru acoperirea zgârieturilor minore.

Controversa a apărut la mai puţin de o lună după ce o reclamă a PepsiCo a fost criticată pe reţelele de socializare pentru exploatarea unor mişcări între care Black Lives Matter.

Pepsi a retras reclama de pe YouTube în mai puţin de 48 de ore de la lansare şi a prezentat scuze. Episodul a arătat cât de greu este pentru companii să scape de erorile de marketing observate pe reţelele de socializare.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.