Markus Knall, redactor şef al diviziei digitale a Ippen.Media, un grup media din Germania, a declarat pentru News.ro că suntem în stadiul foarte incipient al inteligenţei artificiale în jurnalism, iar viitorul este modelat de oportunităţile pe care ni le va oferi inteligenţa artificială. Acesta a vorbit şi despre modurile în care inteligenţa artificială sprijină jurnalismul. De asemenea, grupul media pe care îl conduce produce zilnic articole cu sprijnul AI, dar o persoană mai verifică articolul respectiv înainte de publicare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Markus Knall are o experienţă de peste zece ani în management editorial, strategii de conţinut digital şi marketing digital. A fondat una dintre cele mai mari reţele editoriale digitale din Germania.

Ippen Digital este cel mai important editor digital din Germania, cu peste 50 de site-uri de ştiri – de la tz, Münchner Merkur, HNA şi Frankfurter Rundschau până la BuzzFeed.de, Einfach Tasty, Serienjunkies şi ingame.de. Reţeaua editorială, cunoscută sub brandul IPPEN.MEDIA, generează un trafic de peste 300 de milioane de vizite pe lună şi ajunge la jumătate dintre utilizatorii de internet din Germania. Este, de asemenea, una dintre cele mai mari reţele de publisheri regionali din Europa, cu numeroase site-uri proprii şi douăsprezece site-uri partenere.

”Viitorul este modelat de oportunităţile pe care ni le va oferi inteligenţa artificială. Suntem în stadiul foarte incipient al inteligenţei artificiale în jurnalism. Ce vedem acum este mai mult decât un trend, va dura o perioadă îndelungată şi va remodela jurnalismul la o scară mai mare. Nu ştim încă în ce direcţie sau cât de mult va fi modelat jurnalismul de inteligenţa artificială”, a declarat Markus Knall, redactor şef al Ippen.Media, pentru News.ro.

Acesta a participat la European Publishig Congress 2025, ce a avut loc la Viena.

”Sunt multe moduri în care inteligenţa artificială sprijină jurnalismul. Unul ar fi că redactează articole. Dar mai sunt şi alte moduri. Altul ar fi că te ajută să găseşti subiectele potrivite şi să distribui contentul potrivit spre publicul potrivit. Poate remodela un conţinut. O altă opţiune este că scrie articole şi asta este un aspect important. Eu cred că vor fi multe articole scrise de inteligenţa artificială sau rescrise şi corectate de AI şi validate de un om. Noi, în grupul nostru media, publicăm articole produse complet de inteligenţa artificială, la care oamenii aruncă o privire de ansamblu. Dar produse şi scrise de AI”, a adăugat el.

Orice subiect, orice categorie poate fi scrisă de AI, iar asta depinde de ce condiţionezi articolul şi de cum îl modelezi, consideră Markus Knall.

”Am făcut un test în februarie, cu ocazia alegerilor federale din Germania, cu un text scris de AI, care a folosit date din rezultatele alegerilor. Am publicat peste o mie de articole, dar la fel de bine puteam să publicăm 10.000 de articole. Noi deja publicăm content creat de AI. Dar poţi superviza fiecare articol, trebuie să supervizezi din punct de vedere al calităţii şi acurateţii articolului”, a mai spus el.

Markus Knall crede că cititorilor nu le pasă cine anume scrie articolul.

”În opinia mea, cititorilor nu le pasă cine scrie articolul. Cititorilor nu le pasă dacă foloseşti o maşină de scris sau un calculator, nu-i interesează cine a tastat textul. Le pasă dacă pot avea încredere în tine. Şi dacă semnez un articol, asta e compania mea, eu sunt autorul şi poţi avea încredere în articol, totul este corect în interior, cititorilor nu le pasă cine a scris articolul”, a menţionat el, precizând că se referă la cititorii din Germania.

”Noi producem zilnic articole cu sprijnul AI, poate rescrise de un om, o persoană mai verifică articolul, cantitatea e mare, nu am un număr exact. În final, produsul, articolul trebuie să fie corect şi real. Uneori un om mai corectează greşeli. Dar au fost şi situaţii în care articolul nu avea nicio greşeală”, precizează el.

AI face atâtea greşeli câte acceptăm noi, mai afirmă el.

”Dacă nu dorim să avem greşeli, poţi controla asta, poţi stabili un regim al calităţii. Dacă nu accept nicio greşeală, articolul nu va fi publicat. Depinde de om cum va fi produs acest articol. Şi mai poţi implementa mecanisme de verificare, astfel încât să fie din ce în ce mai bine”, declară Markus Knall.

Acesta mai spune că, de exemplu, sunt localităţi în Germania unde e mare nevoie de AI, pentru că nu are cine să scrie articolele dedicate zonei respective.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.