Majoritatea companiilor (91%) s-au confruntat în ultimii doi ani cu cel puţin un eveniment, altul decat pandemia, care le-a perturbat activitatea, arată un sondaj PwC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Cel mai recent sondaj global PwC Global Crisis and Resilience Survey 2023 arată că marea majoritate a companiilor (91%) s-au confruntat în ultimii doi ani cu cel puţin un eveniment, altul decat pandemia, care le-a perturbat activitatea. Procentul este în creştere faţă de cel rezultat din studiul similar efectuat de PwC în 2019, când 69% dintre companii au avut de-a face cu un eveniment perturbator în ultimii 5 ani. Peste trei sferturi dintre respondenţi (76%) au declarat că cel mai grav eveniment perturbator a avut un impact mediu sau mare asupra operaţiunilor”, arată compania.

Multe organizaţii sunt încrezătoare că pot depăşi un astfel de eveniment în viitor, în special dacă este unul similar cu ce au experimentat, însă doar o treime au planuri şi programe pentru a-l gestiona.

”În această eră a crizelor, liderii de afaceri trebuie să anticipeze şi să se pregătească pentru evenimente perturbatoare. Deşi recunosc importanţa unei abordări strategice a rezilienţei, mulţi nu au o strategie în acest sens. Mai mult, din studiul nostru reiese că unele companii nu planifică niciun fel de investiţii în domenii fundamentale precum monitorizarea ameninţărilor, rezilienţa lanţului de aprovizionare sau recuperarea în caz de dezastru. Lipsa de investiţii nu reprezintă doar o ameninţare potenţială, ci pun aceste organizaţii în dezavantaj faţă de competitori. Programele de rezilienţă ajută organizaţiile să reacţioneze şi să acţioneze rapid în cazul unor evenimente perturbatoare”, a declarat Ana Sebov, director şi lider forensic, PwC România.

Referitor la investiţii, majoritatea respondenţilor intenţionează să investească în următorii doi ani în rezilienţa cibernetică (87%), reflectând îngrijorarea cu privire la creşterea ransomware şi a altor atacuri cibernetice, urmată îndeaproape de gestionarea crizelor (86%) şi a situaţiilor de urgenţă (85%). Aproape 60% dintre liderii de afaceri înţeleg necesitatea de a susţine strategiile de rezilienţă cu tehnologii care să le permită să extragă informaţii utile din întreaga companie.

Printre principalele motivaţii pentru a investi în rezilienţă se numără strategia, reglementările şi teama.

Sectoarele care au cele mai integrate programe de rezilienţă, potrivit respondenţilor, sunt tehnologie, media şi telecom (28%), sănătate (24%), energie, utilităţi şi resurse (24%), servicii financiare (22%) şi servicii publice (19%).

Sondajul PwC Global Crisis and Resilience Survey 2023 a fost realizat în rândul a circa  2.000 de companii din 42 de ţări, pentru a afla modul în care companiile îşi concentrează resursele, eforturile şi investiţiile pentru a deveni mai reziliente.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.