Producătorul rus de soluţii de securitate cibernetică Kaspersky Lab a anunţat, marţi, că, în cel de-al doilea trimestru din 2019, numărul total de atacuri informatice de tip DDoS a crescut cu 18%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Avansul are loc în contextul în care atacurile la nivel de aplicaţii, care sunt mai dificil de organizat şi necesită o protecţie avansată, au cunoscut o creştere semnificativă – de aproximativ o treime (32%). Conform raportului, numărul atacurilor din cel de-al doilea trimestru al anului a fost cu 44% mai mic decât în primul trimestru, ceea ce nu este neobişnuit, pentru că aceste atacuri se răresc, de obicei, la final de primăvară şi vara, potrivit specialiştilor.

”Demn de remarcat, scăderea de sezon a avut doar un efect neglijabil asupra numărului de atacuri la nivelul aplicaţiilor, acestea fiind doar cu 4% mai puţine, comparativ cu trimestrul anterior. Aceste tipuri de atacuri vizează anumite funcţii sau interfeţe ale aplicaţiilor pentru a consuma nu doar resursele reţelei, ci şi pe cele ale serverului”, se arată în comunicat.

De asemenea, acestea sunt mai greu de detectat şi necesită o protecţie mai dificil de asigurat pentru că includ cereri legitime. Raportat la T2 2018, numărul acestor atacuri a crescut cu aproape o treime (32%), iar ponderea lor reprezintă 46% în T2 2019. Este vorba de o creştere cu nouă procente faţă de ponderea deţinută în primul trimestru din an şi cu 15%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018.

”În mod tradiţional, cei care realizează atacuri DDoS, ca să se distreze, pleacă în vacanţă vara şi îşi opresc activitatea până în septembrie. Cu toate acestea, statisticile trimestrului al doilea arată că atacatorii profesionişti, care pun la cale atacuri DDoS complexe, muncesc din greu chiar şi în timpul lunilor de vară. Această tendinţă este îngrijorătoare pentru companii, având în vedere că multe sunt bine protejate împotriva unui volum mare de trafic junk, dar în cazul atacurilor DDoS la nivel de aplicaţii este nevoie de identificarea activităţi suspecte inclusiv atunci când volumul ei este scăzut”, a spus Alexey Kiselev, Business Development Manager în echipa Kaspersky DDoS Protection.

Analiza comenzilor primite de la boţii din servere de comandă şi control (C&C) a arătat că cel mai lung atac DDoS din T2 2019 a durat 509 ore – aproape 21 de zile. Acesta este atacul cu durata cea mai mare de când Kaspersky a început să monitorizeze activitatea botnet-urilor, în 2015. Anterior, cel mai lung atac a durat 329 ore şi a fost înregistrat în T4 2018.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.