Insolvenţele vor creşte în 4 din 5 ţări în 2020, în contextul în care insolvenţele comerciale au crescut cu 9% în 2019, potrivit unui indice global de insolvenţă, prezentat de Euler Hermes, compania specializată pe asigurarea de credit comercial şi în domeniul garanţiilor şi al colectării creanţelor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Falimentele globale sunt în continuă creştere, ceea ce implică riscuri la exporturi mai mari: aceasta este concluzia celui mai recent raport global de insolvenţă al Euler Hermes, care acoperă 44 de ţări şi 87% din PIB-ul global şi oferă ultima actualizare a Indicelui său Global de Insolvenţă.

Insolvenţele comerciale au crescut cu + 9% în 2019, în principal din cauza unei creşteri prelungite în China (+ 20%) şi, într-o măsură mai mică, a unei inversări a tendinţei în Europa de Vest (+ 2%) şi America de Nord (+ 3%).

Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

“În România, ne aşteptăm ca panta descendentă a insolvenţelor din ultimii doi ani (-21.5% în 2019 /-8.8% în 2018) să-şi modifice sensul. Încetinirea creşterii economice în tandem cu cea manifestată la nivel global şi accentuarea dezechilibrelor la nivelul deficitului de cont curent şi al deficitului bugetar reprezintă motive de îngrijorare la nivel macroeconomic”, declară Mihai Alexandru Chipirliu, Head of Risk Analysis, Euler Hermes România.

De asemenea, în plan microeconomic se constată o creştere a numărului de incidente de neplată la decontarea instrumentelor de plată. Aceasta trebuie coroborată cu o lărgire a termenelor de încasare raportată ori confirmată de companii din diverse sectoare mai ales în cel farmaceutic, distribuţie cu precădere non-alimentar, construcţii şi sectoarele aferente – metale, materiale de construcţii, agricultură, potrivit experţilor.

O subţiere generalizată a marjelor de profit

”În tot mai multe domenii observăm o subţiere generalizată a marjelor de profit fie din motivaţii de menţinere ori creştere a volumelor, fie din creşterea costurilor fixe. Într-adevar, nu trebuie neglijat impactul asupra performanţei companiilor a unor factori independenţi de decidenţii interni, cum ar fi măsuri administrative sau reglementari ale Statului în domenii precum cel farmaceutic sau construcţii, dar şi perturbările induse de factori externi”, a mai spus Chipirliu.

Departe de a se fi încheiat, procesul de adaptare a afacerilor europene la realităţile Brexit-ului s-a atenuat ca şi percepţie la nivelul companiilor, iar cu impact major rămâne războiul comercial între Statele Unite şi China, care afectează întreg comerţul mondial.

”Nu în ultimul rând, recenta răspândire a coronavirusului şi măsurile extraordinare luate de combatere a expansiunii acestuia la scară largă deja tind să afecteze nu doar economia chineză, ci şi industriile conexe din alte ţări. În cazul României, impactul ar putea fi semnificativ în planul sectoarelor net importatoare de tehnologie şi produse folosite ca materie primă sau subansamble din China pentru produse finite sub marca proprie comerzializate pe teritoriul ţării noastre. Sistarea producţiei unor astfel de subansamble ar veni în principal din cauza restricţiilor de circulaţie a mărfurilor la extern”, a spus Chipirliu.

Cu toate acestea, deşi preconizează o extindere a numărului de insolvenţe, cel puţin pentru 2020  este estimată o creştere de doar 3%.

”Produsul intern brut, deşi într-un ritm mai lent s-ar înscrie pe o pantă ascendentă, iar rata creditelor neperformante a continuat să se îmbunătăţească în mod constant în anii post-criză. Nu neglijăm nici impactul pozitiv asupra veniturilor al unui an încărcat electoral, experienţele anterioare sugerând măsuri pro-ciclice de stimulare a economiei”, declară Mihai Alexandru Chipirliu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.