Peste 20 de site-uri de tip phishing şi conturi de Twitter ofereau utilizatorilor „şansa” de a viziona gratuit filmele nominalizate la Oscar, potrivit unui raport transmis de producătorul rus de soluţii de securitate cibernetică Kaspersky Lab.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Cele peste 20 de site-uri de tip phishing şi 925 de fişiere periculoase detectate, ce pretindeau a fi filme nominalizate din acest an, ne arată că doritorii de a petrece o seară frumoasă în faţa ecranului, urmărind cel mai recent blockbuster, vor da de mult mai multă acţiune decât credeau, sub formă de phishing şi malware”, se arată în comunicat.

Kaspersky a găsit peste 20 de site-uri de tip phishing şi conturi de Twitter ce le oferă utilizatorilor „şansa” de a viziona gratuit filmele nominalizate. Aceste site-uri de phishing adună datele utilizatorilor şi le cer să facă mai multe lucruri pentru a avea acces la filmul dorit - de la participarea la un sondaj şi comunicarea datelor personale, până la instalarea unor programe adware sau chiar a furniza datele de card.

”Pentru a promova site-urile frauduloase, infractorii cibernetici creează şi conturi de Twitter, unde distribuie link-uri către conţinutul lor. Alături de fişierele periculoase răspândite pe diferite alte canale de comunicare, acest lucru le aduce rezultatele dorite. Fişierele dăunătoare trimise pe Internet ca filme nominalizate sunt, de asemenea, un indicator al nivelului de interes faţă de acestea”, se arată în comunicat.

Cercetătorii Kaspersky au comparat activitatea malware asociată filmelor nominalizate în primele patru săptămâni după premiera lor pentru public. Astfel, „Joker” a ocupat primul loc, fiind cel mai popular film printre infractorii cibernetici, cu 304 de fişiere nocive, denumite după răufăcătorul din Gotham. „1917” s-a clasat pe locul al doilea în acest clasament, cu 215 de fişiere malware, iar The Irishman, pe al treilea, cu 179 de fişiere. Filmul coreean „Parasite” nu a avut nicio activitate malware asociată.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.