Un proiect de lege care prevede înfiinţarea unui Registru electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România se află la Camera Deputaţilor. Iniţiativa legislativă care a trecut de votul Senatului prevede înfiinţarea unui astfel de registru la nivelul RAR, interzice modificarea kilometrajului unui autovehicul şi înregistrarea intervenţiilor în service pentru repararea unor avarii grave la direcţia, sistemul de frânare sau structura de rezistenţă a unei maşini. Şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, Ion Iordăchescu, salută iniţiativa şi spune că aceasta ”va schimba definitiv piaţa vânzării maşinilor second hand”.
Conform proiectului aflat la Camera Deputaţilor şi trecut de votul Senatului, Registrul privind istoricul vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România va fi înfiinţat la nivelul Registrului Auto Român (RAR), iar service-urile autorizate vor fi obligate să transmită indicaţia odometrului, indicaţii legate de repararea sau înlocuirea acestuia, valoarea kilometrajului înainte de intervenţia şi după intervenţia asupra odometrului, dar date referitoare la principalele reparaţii executate asupra sistemului de direcţie, instalaţiei de frânare sau structurii de rezistenţă a caroseriei ori şasiului.
Modificarea kilometrajului va fi considerată infracţiune şi se va pedepsi cu închisoare de până la un an, la fel şi punerea în circulaţie a autovehiculelor cu kilometrajul defect sau vânzarea unei maşini cu odometrul modificat.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
Proiectul de lege interzice, de asemenea, ”modificarea indicaţiei odometrului unui vehicul, solicitarea modificării indicaţiei odometrului sau orice acţiune ori inacţiune de natură să influenţeze înregistrarea exactă a numărului kilometrilor parcurşi de un autovehicul”.
În plus, în cazul în care kilometrajul este defect, proprietarul autovehiculului este obligat să îl înlocuiască ”fără întârziere” la un operator autorizat.
În registru vor figura de asemenea vehiculele rechemate de producător în service din cauza unor defecţiuni de fabricaţie.
Datele privind vehiculele vor fi transmise către RAR prin intermediul unei aplicaţii informatice, iar la vânzarea unui vehicul rutier înmatriculat, înregistrat sau introdus pe piaţa românească vânzătorul va trebui să prezinte cumpărătorului un certificat emis de RAR care conţine informaţiile existente în registru cu privire citirea kilometrajului implicarea vehiculului rutier într-un eveniment care a produs avarii grave la mecanismul de direcţie, instalaţia de frânare sau structura de rezistenţă a caroseriei ori şasiului. Certificatul va preciza de asemenea dacă maşina a fost rechemată în service de către producător.
”Acest proiect de lege va schimba definitiv piaţa vânzării maşinilor second hand. Proiectul prevede ca persoanele care vor sa vândă o maşina second hand vor fi nevoite să prezinte şi istoricul vehiculului, printr-un certificat emis de Registrul Auto Român (cu numărul total de kilometri parcurşi sau implicarea în accidente).Este o iniţiativă care a fost discutată inclusiv la nivelul central ANPC şi pe care o susţin”, a scris, pe Facebook, Şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, Ion Iordăchescu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.