Producătorii auto germani BMW şi Daimler sunt supuşi unor presiuni tot mai mari de a-şi diversifica producţia de SUV-uri în afara Statelor Unite, ca urmare a tensiunilor comerciale în creştere dintre SUA şi China, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Propunerile Beijingului de aplicare a unei taxe de 25% pe exporturile fabricilor auto din SUA vor afecta aproape 270.000 de vehicule, în valoare de 11 miliarde de dolari, dintre care vehiculele producătorilor germani reprezintă 7 miliarde de dolari.

”Aceasta este o taxă suportată de sudul german, nu de SUA. O taxă suplimentară de 25% pentru automobile ar reprezenta un impact negativ de 1,73 de miliarde de dolari direcţionat către sudul german de către China”, au apreciat analişti ai firmei Evercore ISI.

BMW, cel mai mare exportator de vehicule din SUA, în funcţie de valoare, are cea mai mare fabrică a sa în Spartanburg, Carolina de Nord, şi va suporta un impact de 965 de milioane de dolari, în timp ce tarifele Chinei vor reperezenta un impact de 765 de milioane de dolari pentru Daimler, estimează Evercore ISI.

BMW fabrică la Spartanburg SUV-urile X3, X4, X5, X6 and X7, iar disputa comercială va amplifa presiunea de a transfera producţia unor vehicule cu vânzări mari, cum este X5, în afara Statelor Unite, a declarat o sursă de rang înalt din cadrul grupului german.

Transferarea producţiei la o altă fabrică va costa la rândul ei milioane de euro, implementarea va dura luni de zile, iar decizia va fi luată ţinând cont de factorii pe termen lung, a declarat luna trecută Peter Schwarzenbauer, membru în consiliul de administraţie al BMW.

Aproximativ 18% din totalul vehiculelor BMW vândute anul trecut pe cea mai mare piaţă auto din lume au fost exportate de la Spartanburg, şi anume 100.203 de automobile, iar compania a avertizat că escaladarea conflictului comercial ”ar fi dăunătoare pentru toţi acţionarii”.

China a avertizat că va dubla tariful la 50% pentru toate automobilele importate şi alte bunuri fabricate în SUA, pentru a riposta la tarifele propuse de Trump pentru produse ca vehicule şi componente auto.

Daimler, compania mamă a Mercedes-Benz, a refuzat să ofere date exacte referitoare la exporturile sale din SUA în China.

”Nu facem speculaţii legate de negocierile în curs. Monitorizăm îndeaproape situaţia”.

Între alte companii care vor fi afectate se află Tesla, care livrează conform estimărilor 15.000 de automobile pe an în China, şi Ford.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.