ProCredit Bank anunţă, marţi, că va formula apel la decizia instanţei referitoare la sancţiunile aplicate de ANPC în urma unui control şi precizează că respectă legislaţia privind calculul ratelor la credite.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Urmare a contestaţiei formulate de ProCredit Bank, instanţa a suspendat în data de 09.11.2023 efectele ordinului ANPC privind modul de calcul al ratelor la credite. Astfel, măsurile dispuse de ANPC nu produc efecte până la soluţionarea definitivă a litigiilor declanşate de bancă împotriva procesului verbal de contravenţie şi a ordinului ANPC. Referitor la soluţia emisă de prima instanţă, din data de 09.02.2024, privind anularea Procesului Verbal de contraventie, Banca urmează să formuleze apel. Subliniem faptul că ProCredit Bank respectă cu stricteţe prevederile legale care stabilesc modalitatea de contractare şi rambursare a unui credit bancar, conform OUG 50/2010 şi OUG 52/2016”, a transmis, marţi,   ProCredit Bank într-un comunicat de presă.

Instituţia financiară menţionează că modalităţile de calcul ale dobânzii din toate contractele sunt cele permise de lege, fiind similare cu practicile bancare la nivel national şi european.

”Clienţii ProCredit Bank pot alege varianta ratelor egale sau descrescătoare, cu analiza riguroasă a capacităţii de rambursare. Astfel, clienţii care doresc să aibă aceleaşi cheltuieli lunare în legătură cu creditul, pot alege rate lunare fixe, formate din dobânda calculată la soldul creditului din luna respectivă şi o parte din sold, cu diminuarea progresivă a acestuia. Rambursarea prin rate descrescătoare este potrivită clienţilor care îşi doresc să achite lunar mai mult din soldul creditului, suportând o rată mai mare în primii ani de contract. În plus, clienţii ProCredit Bank pot opta oricând să ramburseze anticipat parţial sau total creditele, ceea ce reduce, evident, valoarea dobânzilor viitoare”, a mai transmis compania.

Aceasta a afirmat că Asociaţia Română a Băncilor (ARB) şi Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) au trimis în cursul anului trecut precizări privind interpretările apărute în spaţiul public pe marginea declaraţiilor oficialilor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), cu privire la modalitatea de calcul şi plată a ratelor la credite, iar potrivit acestora ”băncile din România respectă legislaţia naţională privind modalitatea de calcul a ratelor în conformitate cu OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori şi/sau OUG 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile”.

”ProCredit Bank îşi reafirmă angajamentul ferm de a oferi transparenţă şi încredere în relaţia cu clienţii, respectând întotdeauna legislaţia şi standardele etice ale industriei bancare”, se mai arată în comunicatul de presă.

Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au anunţat, luni, că au câştigat în prima instanţă procesul intentat de ProCredit Bank, în legătură cu sancţiunile aplicate în urma controlului în urma căruia unitatea bancară fusese amendată cu 50.000 de lei.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.