Brandul italian de lux Prada intenţionează în continuare să devină o companie cu listare duală la bursă, însă nu va lua un angajament oficial decât ”cu şase luni în avans” a declarat pentru CNBC directorul financiar Andrea Bonini, într-un interviu exclusiv.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Speculaţiile privind o posibilă listare duală, în condiţiile în care grupul este în prezent listat la Bursa din Hong Kong, persistă din 2022, când Paolo Zannoni de la Prada declara pentru Bloomberg că este o opţiune, dar nu o prioritate.

Acum, Bonini spune că o astfel de mişcare ”va fi lucrul corect de făcut la un moment dat”.

”Continuăm să credem că este direcţia corectă. Nu vom stabili un calendar până când acel moment nu va fi la şase luni distanţă”, a adăugat el.

Acţiunile companiilor de lux au traversat o perioadă de încetinire după boom-ul alimentat de pandemia Covid-19 şi după o stagnare a cererii din China. Bonini consideră că sectorul ”se stabilizează”, ceea ce ar putea semnala o revenire a consumului.

”Statele Unite sunt într-o poziţie bună, este foarte greu să găseşti puncte slabe în performanţa generală a pieţei americane”, a spus el. Totuşi, evoluţia ar putea să nu rămână la fel de lină, deoarece ”atunci când apar elemente de bulă care alimentează exuberanţa, e nevoie de prudenţă”, a afirmat Bonini.

Grupul Prada a înregistrat 19 trimestre consecutive de creştere, susţinute de ”ani de performanţă excepţională” ale brandului Miu Miu, orientat către publicul tânăr.

La începutul acestui an, Prada a achiziţionat Versace de la Capri Holdings pentru 1,375 miliarde de dolari. Bonini sugerează că piaţa de lux ar putea vedea şi alte consolidări în viitor.

Conducerea companiei se pregăteşte, de asemenea, pentru schimbări, pe măsură ce Lorenzo Bertelli, fiul Miucciei Prada, urmează să preia rolul de CEO al grupului de la actualul director Andrea Guerra, deşi nu există un calendar stabilit pentru tranziţie.

„Suntem într-o situaţie foarte norocoasă, având atât fondatorii, cât şi a doua generaţie implicaţi în companie în acelaşi timp”, a spus Bonini, menţionând că Prada a adus de-a lungul anilor şi lideri externi, ceea ce a plasat firma „într-o poziţie foarte bună”.

”În primul rând, acest lucru ne oferă stabilitate şi consistenţă… dacă ne uităm la ceea ce s-a întâmplat în zona creativă în ultimul an, cred că această stabilitate şi consistenţă reprezintă un mare avantaj şi conferă o puternică integritate brandurilor”, a adăugat el.

Acţiunile Prada sunt în scădere cu 21,7% de la începutul anului.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.