Piaţa spa din România a crescut anul trecut cu aproximativ 10%, la 23,1 milioane euro, potrivit estimărilor Travelle – Wellness Escapes. În anul 2016, cifra pieţei spa din România era de aproximativ 21 milioane euro, dintre care 12,4 milioane euro din accesul la spa, la zonele de piscine, saune şi alte facilităţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Restul de 8,4 milioane euro reprezintă echivalentul celor 241.316 de tratamente spa efectuate de 175.560 de clienţi unici. 

Firma de consultanţă despreSpa.ro şi agenţia de turism Travelle au creat prima agenţie de turism specializată pe wellness din România, Travelle – Wellness Escapes.

”Piaţa spa de relaxare din România este încă la un nivel scăzut, dar există câteva zeci de centre spa, în special în cadrul hotelurilor şi câteva centre tip Day SPA”, arată reprezentanţii proiectului, într-un comunicat.

În anul 2016 a fost înregistată o creştere cu o medie de 9% a cifrei de afaceri, faţă de anul 2015. Aceste cifre sunt aferente serviciilor de relaxare, însă nu au fost incluse în statistică alte tipuri de servicii care pot fi oferite adiacent în centrele spa: tratamente de slăbire, fitness, dar nici terapiile realizate în bazele de tratament balnear etc.

 

Turismul wellness pe plan internaţional a crescut exponenţial începând cu anul 2012. În 2013, valoarea pieţei turismului wellness internaţional era de 439 miliarde dolari, în 2015 a crescut deja la 583 miliarde dolari şi se estimează că în 2020 va ajunge la 808 miliarde dolari.

Comparativ, turismul cultural era de aproximativ 800 miliarde de dolari în 2013, dar ritmul de creştere este mult mai lent în ultimii ani faţă de ritmul înregistrat de turismul wellness, potrivit datelor Travelle – Wellness Escapes, care citează The Global Wellness Institute.

”Realitatea este că România nu se află încă pe harta turismului wellness internaţional, aşadar provocarea majoră pentru Travelle – wellness escapes va fi să aşezăm şi ţara noastră pe această hartă.  La nivel internaţional, aproximativ 41% din turismul wellness este reprezentat de turismul spa de relaxare”, precizează Ioana Marian, fondator despreSpa.ro şi managing partner  Travelle – Wellness Escapes.

Focusul companiei pe termen mediu va fi pe incoming, dar, în paralel, pe termen scurt este interesată să crească şi interesul românilor pentru vacanţele wellness.

”Pe lângă oferta pentru persoane fizice, am conceput şi mai multe variante de teambuilding-uri wellness. Corporaţiile încep tot mai mult să perceapă impactul pe care aceste programe wellness le au în rentabilitatea companiei şi, mai mult, după participarea la un astfel de teambuilding, şi membrii echipelor simt o diferenţă după numai 2-3 zile de program wellness şi încep să se orienteze la rândul lor către retreat-uri şi vacante wellness”, subliniază Daniel Ciucă, fondator Travelle şi managing partner Travelle – Wellness Escapes.

 

 

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.