În ciuda pandemiei, oamenii au continuat să fie din ce în ce mai interesaţi de ceasuri inteligente, căşti, brăţări şi celelalte produse care compun categoria wearables.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

După o creştere de 27,7% în T4, când au fost vândute 153,5 milioane de unităţi, piaţa accesoriilor purtabile a ajuns la 444,7 milioane de unităţi livrate pe tot parcursul anului trecut, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 28,4%.

IDC, care a ajuns la aceste cifre, are o explicaţie interesantă pentru creşterea pieţei ce presupune mişcarea oamenilor, în perioada pandemiei, când deplasările au fost limitate - oamenii au cheltui pe wearables parte a banilor rămaşi din bugetul alocat vacanţelor în care nu au mai fost.

Dispozitivele audio compun cea mai mare parte a acestei pieţei, din care deţin 64,2%, urmate de ceasuri, cu 24,1% şi brăţările inteligente, cu 11,5%.

Liderul detaşat pe anul trecut a fost Apple, care livrat 151,4 milioane de unităţi şi a acaparat 34,1% din piaţă, în creştere anuală cu 35,9%.

Xiaomi, aflat pe locul doi, are 11,4%, în creştere cu 21,7%, după ce a livrat 50,7 milioane de unităţi.

Urmează Huawei, cu 9,8% din piaţă, în creştere cu 50,7% după ce a livrat 43,5 milioane de unităţi. Samsung deţine locul patru, cu 9% din piaţă. Producătorul coreean a crescut cu 27,3% după ce a livrat 40 de milioane de unităţi pe întreg anul trecut.

Singurul pierzător din top cinci este Fitbit, căruia nu pare să-i fi priit achiziţionarea de Google. Fitbit mai are doar 2,9% din piaţă, în scădere cu 18,8%, după ce a livrat 12,9 milioane de unităţi în 2020.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.