Grupul PSA, producătorul automobilelor Peugeot, va integra tehnologia proprie în modelele Opel mai rapid decât planifica iniţial, pentru a reduce emisiile poluante ale acestora şi pentru a obţine economiile promise la achiziţia producătorului auto german nerentabil, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Lansările de modele vor fi rapide, iar tranziţia la arhitectura vehiculelor PSA se va finaliza până în 2024, cu 3 ani mai devreme faţă de planul iniţial, a anunţat Opel la prezentarea planului de redresare, care a lăsat nemodificat obiectivul obţinerii unor economii de 1,7 miliarde de euro.

Ajustarea sugerează că PSA şi Opel trebuie să ia măsuri mai rapide pentru a obţine economiile promise de producătorul auto francez după ce a convenit să cumpere Opel de la General Motors, într-un acord care a evaluat compania germană la 2,2 miliarde de euro.

Noul obiectiv reflectă şi sarcina dificilă de a respecta reglementările europene referitoare la emisii, cu vehicule Opel şi motoare proiectate sub conducerea General Motors.

Uniunea Europeană a publicat propuneri pentru reducerea cu încă 30% a emisiilor de dioxid de carbon până în 2030.

”Am ajuns rapid la concluzia că Opel nu era pregătită să atingă ţintele de dioxid de carbon stabilite de UE pentru 2020-2021”, a declarat şeful Opel, Michael Lohscheller, la sediul central al Opel din Ruesselsheim, lângă Frankfurt.

Acţiunile PSA au scăzut joi, cu până la 2,2%, după ce directorul general al grupului, Carlos Tavares, a spus că situaţia financiară a Opel s-a înrăutăţit pe parcursul redactării planurilor.

Opel s-a angajat să evite închiderea unor fabrici sau concedierile, dar mizează în schimb pe dublarea exporturilor până în 2020, pentru utilizarea la capacitate a fabricilor, odată cu intrarea pe noi pieţe, cum ar fi Argentina şi Arabia Saudită.

Dezvoltarea internaţională slabă sub conducerea grupului american General Motors a reprezentat un motiv de nemulţumire la Ruesselsheim.

”Opel se va extinde în sfârşit la nivel global”, a spus Lohscheller, avertizând că planul va necesita, fără îndoială, ”reducerea costurilor, inclusiv cu forţa de muncă”.

Costurile salariale vor fi reduse de la circa 15% din venituri la un nivel de referinţă de 11%, Opel negociind cu angajaţii plecări voluntare, pensionări anticipate şi scurtarea programului de lucru, în cadrul unui efort mai amplu de reducere a costurilor pe vehicul cu 700 de euro.

”PSA a preluat o companie avariată, cu mărci slabe. Dar redresările din industria auto surprind de obicei, iar acest caz miroase bine”, a spus Max Warburton, analist la Bernstein.

Renaşterea Opel şi a diviziei britanice Vauxhall se va baza pe ”ingineria germană şi pe o potrivire perfectă cu brandurile PSA”, a arătat Lohscheller, referindu-se la Peugeot, Citroen şi DS.

Opel va introduce cel puţin două modele noi în 2019, între care Corsa mini, urmate de un automobil mai mare şi un SUV, între 9 modele sau variante promise pentru anul următor.

Toate modelele vor avea versiuni electrice sau hibride, până în 2024, iar centrul de inginerie al Opel din Ruesselsheim se va specializa în tehnologii ale viitorului, cum ar fi celulele de carburant şi conducerea autonomă.

PSA anunţase în martie că va începe convergenţa de tehnologie în 2019 şi că va finaliza procesul în 8 ani.

În pofida ritmului mai rapid al acestor planuri, PSA a menţinut obiectivul referitor la economii la 1,7 miliarde de euro, cu termen în 2026, din care economii de 1,1 miliarde de euro urmând să fie realizate până în 2021.

Grupul a confirmat totodată obiectivul de profitabilitate a Opel anunţat anterior, care prevede o marjă operaţională de 2% în 2020 şi de 6% în 2026.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.