Peste 400 de parlamentari din 34 de ţări au semnat o scrisoare adresată şefului Amazon.com, Jeff Bezos, susţinînd campania ”Make Amazon Pay”, potrivit căreia gigantul comerţului electronic a ”evitat şi a respins...datoriile către angajaţi, societăţi şi planetei” potrivit organizatorilor acesteia, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Campania “Make Amazon Pay” a fost lansată pe 27 noiembrie, de Black Friday, de o coaliţie de peste 50 de organizaţii, ale căror solicitări includ îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi transparenţă totală în privinţa taxelor.

Printre semnatarii scrisorii se află două membre ale Congresului SUA, Ilhan Omar şi Rashida Tlaib, fostul lider laburist britanic Jeremy Corbyn şi vicepreşedinta Parlamentului European Heidi Hautala, au anunţat organizatorii, Progressive International şi UNI Global Union.

”Vă îndemnăm să acţionaţi decisiv pentru a vă schimba politicile şi priorităţile, pentru a face bine lucrătorii dvs, comunităţilor lor şi planetei noastre. Suntem pregătiţi să acţionăm în parlamentele noastre pentru a sprijini mişcarea care se dezvoltă în întreaga lume pentru a face Amazon să plătească (Make Amazon Pay)”.

Amazon, cel mai mare comerciant cu amănuntul din lume, s-a confruntat anterior cu critici pentru practicile sale fiscale, inclusiv în Marea Britanie şi UE. Compania afirmă că profiturile sale rămân scăzute, dat fiind că comerţul cu amănuntul este o afacere extrem de competitivă, cu marjă mică şi că investeşte foarte mult.

Compania a arătat joi că, deşi a acceptat controlul factorilor de decizie politică, multe dintre chestiunile ridicate în scrisoare provin din afirmaţii înşelătoare.

”Amazon are o experienţă puternică în sprijinirea angajaţilor noştri, a clienţilor noştri şi a comunităţilor noastre, inclusiv în furnizarea de condiţii de muncă sigure, salarii competitive şi beneficii mari”, a arătat compania, adăugând că ”plăteşte impozite de miliarde de dolari la nivel global”.

De asemenea, compania s-a angajat să fie neutră în privinţa emisiilor nete de carbon până în 2040.

Amazon s-a devoltat rapid în timpul pandemiei, vânzările crescând ca urmare a restricţiilor adoptate de autorităţi pentru a preveni răspândirea coronavirusului, care i-au determinat pe consumatori să se îndrepte către comerţul online.

Guvernele din întreaga lume iau în considerare reguli mai stricte pentru marile companii din sectorul tehnologiei, pentru a atenua îngrijorările legate de concurenţă. Uniunea Europeană, de exemplu, a acuzat luna trecută Amazon de prejudicierea concurenţei cu amănuntul, susţinând că şi-a folosit dimensiunea, puterea şi datele pentru a obţine un avantaj nedrept faţă de comercianţii mai mici care vând pe platforma sa online. Amazon nu a fost de acord cu afirmaţiile UE, spunând că aceasta reprezintă mai puţin de 1% din piaţa globală cu amănuntul şi că există retaileri mai mari în fiecare ţară în care operează.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.