PepsiCo va schimba numele şi imaginea brandului pentru mixul de clătite şi sirop Aunt Jemima, renunţând la o mascotă criticată din motive rasiale. Mars a anunţat la rândul său că analizează schimbări ale brandului pentru orez ambalat Uncle Ben’s, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Logo-ul brandului cu o istorie de peste 130 de ani înfăţişează o femeia afro-americană care poartă numele unui personaj din spectacolele de varietăţi din secolul 19. Imaginea ofensatoare îşi are rădăcinile într-un stereotip al negresei prietenoase care lucrează ca servitoare sau dădacă pentru o familie de albi.

Separat, compania Mars a anunţat că evaluează posibile schimbări pentru brandul Uncle Ben’s pentru orez ambalat, care înfăţişează un afro-american cu părul alb numit după un cultivator de orez din Texas.

Brandurile au fost discutate pe reţelele de socializare în ultimele zile, pe fondul protestelor anti-rasiale extinse din Statele Unite declanşate în urma morţii afro-americanului George Floyd în custodia poliţiei din Minneapolis.

Un video de pe reţeaua TikTok, numit “How To Make A Non Racist Breakfast” (Cum să pregăteşti un mic dejun nerasist), publicat de utilizatorul @singkirbysing, în care o femeie aruncă la chiuvetă un mix pentru clătite, a atras 109.000 de vizualizări pe Instagram, începând de marţi, când a fost postat.

”Recunoaştem că originea Aunt Jemima se bazează pe un stereotip rasial. În timp ce lucrăm pentru a face progrese către egalitatea rasială prim câteva iniţiative, trebuie să analizăm cu atenţie portofoliul de branduri pentru a ne asigura că reflectă valorile noastre şi că răspunde aşteptărilor consumatorilor”, a declarat Kristin Kroepfl, vicepreşedintă şi director de marketing la Quaker Foods North America, parte a grupului PepsiCo.

Compania Mars a anunţat că ”are responsabilitatea de a lua poziţie pentru a contribui la oprirea părtinirilor rasiale şi injustiţiilor” şi că ”una dintre modalităţi este prin evoluţia brandului Uncle Ben’s, inclusiv prin identitatea vizuală a brandului”.

”Încă nu ştim care vor fi şi când vor avea loc schimbările, dar evaluăm toate posibilităţile”,  afirmat un purtător de cuvânt, într-o declaraţie pe email.

Unii observatori au analizat măsurile, dar au spus că sunt prea lente.

”Brandurile bazate pe imagini rasiste au trăit pe timp împrumutat. Această măsură  a Quaker Oats, deşi este binevenită, vine decenii mai târziu”.

Quaker nu a anunţat un nume sau un logo nou pentru mixul de clătite şi sirop, dar a arătat că pachetele fără imaginea Aunt Jemima vor ajunge pe piaţă în trimestrul patru al anului 2020.

PepsiCo a mai marţi un set de iniţiative în valoare de 400 de milioane de dolari, pentru următorii cinci anunţat ani, pentru susţinerea comunităţilor afro-americane şi creşterea reprezentativităţii acestora în cadrul PepsiCo.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.