Valoarea totală a volumelor tranzacţionate de Black Friday a fost de 720 milioane lei, mai mult cu 9% decât anul trecut, iar numărul total de tranzacţii a fost de 1,31 milioane, anunţă PayU GPO România, jucător pe piaţa plăţilor online.
”Potrivit PayU GPO România, liderul plăţilor online, în ziua de 7 noiembrie 2025, la comercianţii parteneri care au desfăşurat campania de Black Friday, s-au înregistrat peste 1,31 milioane de tranzacţii, cu o valoare totală de circa 720 milioane lei. În plus, faţă de ediţia precedentă, numărul tranzacţiilor realizate cu cardul salvat a reprezentat peste 64% din plăţi, în creştere cu 17%”, anunţă compania.
Din datele PayU GPO, valoarea totală a volumelor tranzacţionate a crescut cu 9% faţă de anul trecut, iar cea mai mare sumă raportată în perioada de referinţă s-a ridicat la peste 85.000 lei, vineri, la ora 14:30, pentru produse din categoria eTail.
În plus, potrivit companiei, în minutul de aur al Black Friday 2025 au fost înregistrate peste 11.000 de tranzacţii, categoriile dominante fiind cosmetice, FMCG (produse de băcănie, alimente neperisabile), produse pentru copii, IT&C şi home & deco.
„Black Friday 2025 demonstrează încă o dată că românii aşteaptă cu entuziasm această zi, pregătindu-şi din timp bugetele pentru cele mai bune oferte ale anului de la comercianţi. Tot mai mulţi aleg să cumpere inteligent şi planificat, profitând de ratele extinse oferite de bănci şi partenerii financiari, dar şi de confortul plăţilor rapide, cu un singur click, prin cardurile salvate. Aceste tendinţe arată un grad tot mai mare de maturitate şi încredere în comerţul online”, a declarat Elena Gheorghe, country manager PayU GPO România.
Valoarea medie pe tranzacţie a fost de 546 lei, de trei ori mai mare faţă de valoarea medie a tranzacţiei anuale. În plus, şi valoarea medie a tranzacţiei cu plata în rate a crescut – 945 lei, de două ori peste media anuală.
Plăţile în rate au reprezentat aproximativ 35% din volumul total procesat, marcând o creştere de 18% faţă de Black Friday 2024.
De Black Friday 2025, 17% din tranzacţii au fost plătite cu carduri emise în afara ţări, cu 13% mai mult faţă de ediţia precedentă. Topul ţărilor din care au fost procesate plăţi, după banca emitentă, au fost Lituania, Regatul Unit şi Belgia.
PayU GPO România, lider în servicii de plată online, face parte din grupul global PayU GPO care operează în peste 40 de ţări.
PayU are 20 de ani de activitate în România. Printre clienţii săi strategici se numără eMAG, Altex, FashionDays, Flanco, Orange şi Vodafone.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







