Eli Lilly a anunţat joi că pastila sa experimentală pentru obezitate a demonstrat rezultate solide în menţinerea pierderii în greutate la pacienţii care au trecut direct de la injecţiile Zepbound ale companiei şi Wegovy, produsul rival al Novo Nordisk, potrivit datelor dintr-un studiu clinic de fază avansată, citat de CNBC.
Compania a precizat totodată că a depus documentaţia pentru aprobarea de către Agenţia pentru Alimente şi Medicamente din SUA (FDA) a pastilei zilnice GLP-1, numită orforglipron, destinată tratamentului obezităţii. În luna noiembrie, FDA a acordat acestui medicament un voucher de evaluare prioritară, ceea ce ar putea accelera procesul de aprobare la doar câteva luni.
Acţiunile Eli Lilly au crescut cu peste 2% joi, după publicarea rezultatelor.
Datele sugerează că pastila ar putea fi o soluţie eficientă de tranziţie pentru pacienţii care doresc să îşi păstreze pierderea în greutate, dar nu mai vor să continue pe termen lung tratamentul cu injecţii săptămânale. Studiile arată că multe persoane care întrerup injecţiile GLP-1 recâştigă o mare parte din greutatea pierdută iniţial.
Deşi orforglipron pare să ducă la o scădere totală în greutate mai mică decât injecţiile existente, rezultatele subliniază potenţialul său ca tratament de întreţinere fără ace, într-o piaţă GLP-1 estimată la zeci de miliarde de dolari. Totuşi, Novo Nordisk ar putea lansa prima pe piaţă o pastilă orală pentru obezitate, ceea ce i-ar oferi un avantaj competitiv.
Studiul de fază III a inclus peste 300 de pacienţi cu obezitate care au urmat anterior tratament cu Wegovy sau Zepbound timp de 72 de săptămâni într-un alt studiu.
Ulterior, aceştia au fost repartizaţi aleatoriu să primească fie pastila Eli Lilly, fie un placebo, pentru încă 52 de săptămâni.
Medicamentul oral şi-a atins obiectivul principal, demonstrând o menţinere superioară a pierderii în greutate faţă de placebo, la pacienţi care ajunseseră la un platou al rezultatelor cu injecţiile.
În medie, pacienţii care au trecut de la Wegovy la pastilă au recâştigat aproximativ 2 livre (sub 1 kilogram) din greutatea pierdută iniţial. Cei care au trecut de la Zepbound au recâştigat, în medie, aproximativ 11 livre (circa 5 kilograme). Astfel, grupul provenit de la Wegovy a menţinut circa 95% din pierderea în greutate, iar cel provenit de la Zepbound aproximativ 80%.
”Obezitatea este o boală cronică şi progresivă, iar menţinerea scăderii în greutate rămâne o provocare majoră pentru mulţi pacienţi”, a declarat Kenneth Custer, preşedintele diviziei Lilly Cardiometabolic Health. El a subliniat că rezultatele arată că pastila a ajutat pacienţii ”să menţină greutatea pe care au muncit mult să o piardă” şi ar putea oferi, dacă va fi aprobată, o alternativă convenabilă pentru continuarea tratamentului pe termen lung.
Analiştii estimează că medicamentul ar putea genera vânzări de aproximativ 2 miliarde de dolari până la finalul lui 2026, 9 miliarde de dolari până la finalul lui 2027 şi 16 miliarde de dolari până la finalul lui 2028.
Profilul de siguranţă al pastilei a fost în linie cu studiile anterioare. Cele mai frecvente efecte adverse au fost de natură gastrointestinală, în general uşoare până la moderate. Aproximativ 4,8% dintre pacienţii care au trecut de la Wegovy la pastilă au întrerupt tratamentul din cauza efectelor secundare, iar procentul a fost de 7,2% pentru cei care au trecut de la Zepbound. Nu au fost observate probleme de siguranţă hepatică.
Pastila Eli Lilly acţionează similar cu Wegovy, Ozempic şi Rybelsus, vizând hormonul intestinal GLP-1 pentru a reduce apetitul şi a regla glicemia. Spre deosebire de acestea, orforglipron nu este un medicament pe bază de peptide, fiind mai uşor absorbit de organism şi fără restricţiile alimentare asociate altor tratamente orale.
Analiştii Goldman Sachs estimează că pastilele vor ajunge să deţină aproximativ 24% din piaţa globală a medicamentelor pentru slăbit până în 2030, evaluată la circa 95 de miliarde de dolari, iar Eli Lilly ar putea controla aproximativ 60% din segmentul tratamentelor orale zilnice.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







