Operatori aerieni importanţi, precum British Aiways, JetBlue şi Qantas, analizează utilizarea unei tehnologii de identificare a pasagerilor dispuşi să accepte să călătorească cu o altă cursă decât cea pentru care au cumpărat bilet, în cazul suprarezervării locurilor în aeronavă, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Evacuarea cu forţa a unui pasager dintr-un avion suprarezervat al United Airlines, în 2017, a provocat indignare publică, iar operatorii aerieni americani s-au angajat să îşi schimbe politicile.

Multe companii aeriene încă vând mai multe bilete decât locurile din avioane, pentru că un număr mic de pasageri nu se mai prezintă la îmbarcare. Dacă avioanele sunt suprarezervate, companiile caută voluntari dispuşi să îşi schimbe zborul înainte de îmbarcare, de obicei în schimbul unei sume de bani.

O platformă dezvoltată de Volantio, companie de tehnologie destinată călătoriilor din Atlanta, va identifica pasagerii care ar fi cei mai flexibili în privinţa zborurilor, permiţând companiilor să îi contacteze în zilele de dinainte de îmbarcare.

Operatorii le vor putea oferi un zbor alternativ plus stimulente, cum ar fi locuri la o categorie superioară sau vouchere de călătorie.

Directorul general al Volantio, Azim Barodawala, a spus că oricine optează pentru acest sistem va putea fi contactat. Algoritmi informatici vor utiliza date cum ar fi informaţiile disponibile pe listele de zbor pentru a ajuta la determinarea tipurilor de pasageri dispuşi să îşi schimbe programul de călătorie.

”Există probleme uriaşe legate de respectarea datelor private ale persoanelor care ar putea fi contactate. Partenerii cu care am lucrat până acum au setat accesul la date astfel încât să putem să avem acces la ele”, a spus Barodawala,.

El a dat ca exemplu o persoană care zboară de la Frankfurt la Paris dus întors, spunând că aceasta călătoreşte probabil pentru afaceri, având nevoie ca programul de zbor să fie respectat.

Această tehnologie mai permite unei companii să mute pasageri dintr-o cursă aglomerată şi să elibereze bilete pentru călătorii de ultim moment dispuşi să plătească mai mult.

Volantio a anunţat în această săptămână că a atras 2,6 milioane de dolari de la investitori conduşi de Ingleside Investors, dar în runda de finanţare au fost implicate şi compania mamă a BA, International Airlines Group,  precum şi JetBlue şi Qantas.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.