Marele laborator de inteligenţă artificială OpenAI, care a adus sub aceeaşi umbrelă oameni şi investiţii de la mai mulţi giganţi din domeniul tehnologiei, şi-a lansat, în sfârşit, oficial primul produs.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Primul produs comercial dezvoltat de OpenAI este un API lingvistic care îşi propune şi deja este capabil să îndeplinească mai multe roluri în acest domeniu. OpenAI îl numeşte “the API”.

Algoritmul acestuia poate realiza un set larg de sarcini, de la traduceri, compuneri de poezii, editare de ştiri şi răspunsuri la întrebări obişnuite, precum un asistent digital de smartphone.

Antrenarea “the API” a fost realizată prin parcurgerea unor mari cantităţi de creaţii lingvistice, care, conform celor de la OpenAI, însumează trilioane de cuvinte. Printre altele, “the API” a procesat tot ce este publicat pe Wikipedia.

Algoritmul “s-a înfruptat” şi dintr-un mare număr de cărţi, ceea îl ajută să răspundă la întrebări precum “Merită să citesc această carte în continuare?” Pe baza informaţiilor pe care le are, AI-ul ar putea răspunde “Da, este interesantă până la final” sau “Nu, nu este genul tău”.

OpenAI îşi propune să dezvolte, prin “the API”, cel mai cel mai flexibil sistem de inteligenţă artificială din toate timpurile. Spre deosebire de algoritmi similari, care se concentrează pe anumite sarcini specifice, “the API” se doreşte a fi un instrument cu scop general, care să fie utili pentru o gamă largă de task-uri ce ţin de lingvistică.

În acest moment, “the API” se află într-o fază limitată de testare. Ulterior, acesta va fi vândut companiilor, care-l vor putea folosi pentru a-şi dezvolta propriile instrumente de inteligenţă artificială.

OpenAI a fost înfiinţat în 2015 şi îl are pe lista membrilor fondatori pe Elon Musk. Printre investitori se numără Google, Facebook, Apple, Microsoft, Amazon Tencent şi Baidu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.