Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au semnat, joi, un contract pentru un lot cu o lungime de peste 23 de kilometri din A8 - Autostrada Unirii. Tronsonul de autostradă Miercurea Nirajului-Sărăţeni va fi realizat de o asociere de constructori români şi turci, valoarea contractului fiind de aproape trei miliarde de lei fără TVA.
Contractul pentru secţiunea Miercurea Nirajului-Sărăţeni al autostrăzii A8, cu o lungime de 23,4 kilometri, a fost semnat joi, la Ministerul Transporturilor. Dintre cei 23,4 kilometri, aproximativ 1,07 kilometri sunt de tunel, tronsonul incluzând două tuneluri bidirecţionale cu lungimi de 740 de metri şi 330 de metri.
Constructorul – asocierea româno-turcă Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS - Infravis SRL - are la dispoziţie 30 de luni pentru finalizarea lucrărilor, 6 luni fiind alocate proiectării şi 24 de luni pentru execuţie.
Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
Contractul are o valoare de 2,98 miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţat prin Programul Transport .
Acesta este ultimul dintre contractele gestionate de CNAIR pentru construcţia unei secţiuni a Autostrăzii Unirii, în prezent CNAIR având în implementare patru contracte necesare construcţiei a 97 de kilometri dintre cei 216 km ai tronsonului montan de autostradă Târgu Mureş – Târgu Neamţ.
„În următoarea etapă o să lucrăm în diferite zone în România, pentru acest lucru avem necesară forţă de muncă şi echipamente. O să fie un mix între România şi Turcia. Avem echipe din diferite zone”, au declarat într-o conferinţă de presă organizată după semnarea contractului, reprezentanţii constructorului.
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a dat detalii depsre stadiul construcţiei A8.
„Vorbim de secţiunea 1 şi secţiunea 3 din A8. În secţiunea 3 am început faza de execuţie de ceva timp, lucrările avansează. În ceea ce priveşte secţiunea 1 a fost aprobat proiectul tehnic şi am trecut la execuţia lucrărilor de asemenea, ambele secţiuni sunt în execuţie. Eu am convingerea că secţiunea 3 se va încadra până în august 2026 cu finalizarea execuţiei iar în ceea ce priveste secţiunea 1 cel mai probabil până la sfârşitul anului va fi gata şi aceasta”, a afirmat Cristian Pistol.
Acesta a subliniat că valoarea proiectelor de infrastructură rutieră derulate în prezent depăşeşte valoarea din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)
„Cred că se va prelungi PNRR-ul. Dar încă un aspect foarte relevant şi important pe care vreau să îl comunic este faptul că proiectele pe care noi le avem cuprinse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă reprezintă, valoric, mult mai mult decât cuantumul alocat. Deci, chiar dacă unele proiecte nu vor fi finalizate practic, anvelopa financiară a PNRR-ului este insuficientă pentru tot portofoliul de proiecte pe care le avem”, a mai spus Pistol.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.