Propunerile Google pentru îmbunătăţirea concurenţei în comerţul online aduc rezultate, a declarat comisarul pentru Concurenţă Margrethe Vestager, sugerând că operatorul celui mai folosit motor de căutare din lume ar putea să evite viitoare amenzi, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Google, parte a grupului Alphabet, a propus anul trecut să permită rivalilor săi în serviciile de comparare a preţurilor să liciteze pentru spaţiile de publicitate din partea de sus a paginii de căutare, oferindu-le şansa să concureze de pe poziţii de egalitate. Google a încercat în acest fel să răspundă autorităţilor de reglementare europene, după ce Comisia Europeană i-a aplicat o amendă record de 2,4 miliarde de euro pentru favorizarea serviciului propriu.

În luna septembrie, compania a propus Comisiei Europene un al doilea raport, iar respingerea acestuia ar putea duce la amenzi de până la 5% din cifra sa de afaceri zilnică, medie.

Vestager a spus că a observat progrese comparativ cu primul raport al Google din iunie, care a arătat că unele companii concurente au beneficiat de măsurile companiei.

”Am primit un nou raport referitor la complianţă...şi am observat îmbunătăţiri ale datelor, dar o urmărim foarte, foarte atent şi nu am luat încă o decizie ”, a afirmat Vestager, care a participat vineri la Globsec Tatra Summit.

”Google oferă spaţiu publicitar cu discount pentru a respecta ordinul antitrust al UE”, potrivit unei note a Baird Equity Research, publicată pe 30 septembrie.

Unele companii concurente din Marea Britanie, Franţa. Germania şi Statele Unite au spus că schimbările făcute de Google nu sunt suficiente, iar Vestager a arătat că ştie despre aceste plângeri.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.