Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat, vineri, că va semna curând contractul de proiectare şi execuţie pentru lotul 1 din segmentul de Nord din autostrada de centură a Bucureştiului, de la Dragomireşti până la Corbeanca, dacă nu vor fi depuse iarăşi contestaţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

“Avem câştigător desemnat pentru A0 Nord lot 1, un sector de 17,5 km din autostrada de centură a Bucureştiului, de la Dragomireşti până la Corbeanca. Dacă nu vor fi depuse iarăşi contestaţii (ceea ce ne dorim cu toţii), vom semna curând contractul de proiectare şi execuţie”, a scris, vineri, Drulă, într-o postare pe Facebook.

Pentru lotul 1 din segmentul de nord al A0 câştigător este Nurol Insaat Ve Ticaret AS, iar costul pentru proiectare şi execuţie se ridică la 746 de milioane de lei, fără TVA. Durata proiectului este de 12 luni pentru proiectare şi 22 de luni pentru execuţie.

În ceea ce priveşte stadiul proiectelor majore de infrastructură din zona Bucureşti-Ilfov, ministrul Transporturilor a afirmat că pe A0 Sud pe loturile 1 şi 2, constructorul a crescut mobilizarea în ultimele săptămâni pe cei 33 de km ai sectorului (între A2 şi Bragadiru), executând lucrări consistente la fundaţiile şi elevaţiile podurilor, dar şi la terasamente sau relocări de utilităţi. 

Pe A0 Sud lot 3 (Bragadiru - A1), antreprenorul a depus proiectul pentru obţinerea autorizaţiei de construire. “Ne aşteptăm ca ordinul de începere a lucrărilor să fie emis la începutul verii”, a completat Drulă.

Pentru lotul 2 al A0 Nord (19 km, Corbeanca-Afumaţi), săptămâna viitoare este aşteptată pronunţarea Curţii de Apel pentru soluţionarea contestaţiilor. “Dacă contestaţiile se resping şi la Curte, aşa cum au fost deja respinse la Consiliul Naţional, putem semna contractul cu antreprenorul român desemnat câştigător”, a mai scris ministrul Transporturilor.

Pe lotul 3 A0 Nord (8,6 km, între Afumaţi-Pantelimon), Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este într-un proces de reevaluare a ofertelor ca urmare a deciziei instanţelor, iar câştigătorul licitaţiei va fi anunţat în săptămânile următoare.

Potrivit postării, pe lotul 4 A0 Nord (5 km, între Pantelimon şi A2), constructorul avansează cu proiectarea drumului, iar în toamna acestui an va începe execuţia lucrărilor. Termenul de execuţie al lucrărilor este de 18 luni.

“A0, al doilea inel de centură al Capitalei, construit la profil de autostradă, va avea o lungime de circa 101 km şi va degreva traficul infernal de pe Drumul Naţional de Centură Bucureşti (DNCB) - vechea centură a Capitalei, unde avem ca priorităţi finalizarea pasajelor şi modernizarea drumului prin lărgirea la patru benzi. Pe actuala centură Bucureşti pasajele denivelate de la Domneşti, Berceni, Olteniţa şi Mogoşoaia avansează într-un ritm bun, iar constructorii sunt bine mobilizaţi pe toate tipurile de lucrări. Pasajul Mogoşoaia se va finaliza în această toamnă, iar celelalte intersecţii, în cursul anului viitor”, a mai scris Drulă.

Ministrul Transporturilor a mai precizat că licitaţiile pentru finalizarea sectorului dublat la patru benzi dintre Chitila şi Militari, respectiv dublarea sectorului dintre Militari şi Jilava (de la A1 la DN5, arcul sud-vestic al centurii actuale) cu denivelarea intersecţiilor avansează. Ofertele vor fi depuse în a doua parte a lunii mai.

“Pe tronsonul nord-estic dintre DN2 şi A2, avem un contract al cărui ritm de derulare nu este deloc mulţumitor. Motivele vin din trecut şi din felul cum a fost licitată această investiţie. Nu mai contează acum. Important e să o punem pe roate. Pentru asta, am cerut un calendar accelerat proiectantului şi constructorului, astfel încât în următoarele săptămâni să fie finalizate proiectele de relocare a utilităţilor şi să fie deblocare lucrările pe întregul sector”, a completat Drulă.

Potrivit ministrului, CNAIR pregăteşte licitaţia pentru proiectarea sectorului sud-estic dintre Jilava (DN5) şi A2.

“În plus faţă de proiectele de pe centurile capitalei, lucrăm în minister la o serie de drumuri radiale care să conecteze mult mai eficient şoselele orbitale cu arterele rutiere din interiorul Capitalei. Cel mai avansat proiect este reprezentat de continuarea Bulevardului Timişoara spre Centura Bucureşti şi, mai departe, spre A0 - o legătură rapidă extrem de importantă pentru locuitorii din sectorul 6 (Drumul Taberei/Militari)”, a concluzionat Drulă.

 
viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.