Două aeronave tip Boeing 737-800 NG (Next Generation) vor fi aduse în ţară la sfârşitul acestei săptămâni şi vor intra în exploatarea transportatorului aerian de stat Tarom din luna iunie, a declarat, într-un interviu pentru News.ro, ministrul Transporturilor, Lucian Şova. Tarom va plăti peste doi ani o rată lunară de 300.000 dolari pentru fiecare avion, urmând ca în acest an societatea de stat să achiziţioneze alte cinci avioane. De asemenea, cele două avioane Airbus A310, scoase din circuit în ultimii doi ani, au fost deja vândute unei firme armene pentru circa 5 milioane euro, iar luna viitoare vor fi livrate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministrul Şova estimează totodată că Tarom ar putea reintra din acest an pe profit, după aproape 11 ani de pierderi.

”Contractul cu Boeing a fost semnat acum câteva săptămâni. A fost rezultatul unei proceduri competitive la care au participat şi alţi producători de avioane. A câştigat firma Boeing, este vorba de un contract de leasing operaţional care vizează două avioane, cele mai moderne din seria lor. Perioada de graţie a acestui contract este de doi ani, deci, practic, în următorii doi ani, Tarom nu va plăti nimic pentru exploatarea acestor avioane, lucru care e de natură să contribuie la procesul de redresare financiară. Ulterior, compania va plăti o rată de 300.000 dolari pe lună, per avion”, a declarat într-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

Aeronavele nou intrate în flotă în Anul Centenarului vor purta numele iconice ale personalităţilor care au contribuit, de-a lungul istoriei, la Unirea românilor: “Mihai Viteazul” şi “Alexandru Ioan Cuza”.

”La sfârşitul acestei săptămâni vor ajunge în România, sunt deja inscripţionate. Au şi inscripţiile care vizează Centenarul”, a adăugat ministrul.

În plus, Tarom intenţionează să mai cumpere încă cinci avioane noi până la sfârşitul anului şi să deschidă rute noi mai ales în India şi China sau în zona Golfului.

În ceea ce priveşte cele două avioane Airbus A310 scoase în ultimii doi ani din funcţiune, acestea sunt contractate pentru a fi vândute unei firme din Armenia.

”S-a încasat avansul. Se aşteaptă ca suma totală să fie virată în contul companiei, iar apoi acestea îşi pot lua zborul. Sunt pregătite tehnic pentru acest lucru. Cel mai probabil, în cursul lunii iunie vor părăsi Aeroportul Otopeni. Suma încasată este în jur de 5 milioane euro”, a precizat Şova.

Acesta subliniază că, în calitate de ministru, nu s-a amestecat în problemele comerciale ale societăţii.

Altfel, Tarom ar putea intra din acest an pe profit, după aproape 11 ani de pierderi.

”Conform declaraţiilor pe care le face managerul Tarom (Werner-Wilhelm Wolff, n.r.), va fi un an cu profit, chiar dacă acesta va fi simbolic. Avem deja indicatorii pe primele trei luni şi, deşi au fost luni dificile, acestea arată o îmbunătăţire a veniturilor. Dincolo de creşterea numărului de pasageri transportaţi, s-a înregistrat şi o creştere a veniturilor de natură să fim încrezători cu privire la ţinta de a încheia anul financiar cu profit. Eu sper ca anul 2018 să fie anul în care declinul Tarom va fi stopat”, a afirmat oficialul.

Revenirea pe profit s-ar datora inclusiv achiziţiei celor două aeronave, spune ministrul Şova, dar şi reducerii cheltuielilor şi a organizării părţii de IT.

Se are în vedere o creştere salarială de 10% începând de luna viitoare, dedicată celor cu venituri mici.

”Paradoxal, toată lumea crede că la Tarom se câştigă foarte bine. Acest lucru este doar parţial adevărat. Există şi posturi plătite bine şi nu performează la nivelul aşteptărilor, însă marea majoritate a angajaţilor este plătită cu sume de sub 2.000 lei net. Managementul mi-a vorbit de faptul că doreşte să aloce o creştere salarială celor cu venituri foarte mici, în procent de 10%, lucru care cred că se va întâmpla de luna viitoare. Iar eu susţin această iniţiativă, desigur, cu respectarea procedurilor legale”, a mai spus Şova.

El subliniază că peste jumătate din angajaţii companiei vor beneficia de aceste creşteri.

”Există şi sectoare unde resursa umană este supradimensionată. Dar aici există limitări legate de contarctul de colectiv de muncă, de cadru legal. Ca să fie o companie perfectă, probabil că Tarom trebuie restructurată şi din perspectiva numărului de angajaţi, ceea ce presupune o concediere colectivă, procedură pe care însă nu o vizăm în acest an. Dar ea nu trebuie exclusă”, a subliniat ministrul Transporturilor.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.