Miniştrii Apărării şi Economiei, Ionuţ Moşteanu şi Radu Mituţă, ambii de la USR, anunţă, vineri, că au vizitat Uzina Mecanică Bucureşti, care produce transportoarele blindate Piranha 5, unul dintre cele mai moderne transportoare din dotarea armatelor europene. Din cele 227 de transportoare comandate mai sunt de realizat doar cele cu dotări speciale - MEDEVAC, CBRN şi căutare/salvare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ministrul Apărării, Ionuţ Moşteanu, anunţă, vineri, că a vizitat, împreună cu ministrul Economiei, Radu Miruţă, Uzina Mecanică Bucureşti, unde se produc transportoarele blindate Piranha 5.

”Armata României are nevoie de echipamente moderne, produse aici, acasă”, a transmis Moşteanu.

Acesta explică faptul că primele 227 de transportoare sunt aproape livrate - inclusiv versiunile specializate pentru evacuare medicală (MEDEVAC), CBRN şi căutare/salvare.

”Piranha 5 este unul dintre cele mai moderne transportoare din dotarea armatelor europene. Discuţiile de azi au vizat continuarea programului de înzestrare, pentru ca industria românească de apărare să rămână activă şi să livreze echipamente la standarde NATO. Modernizarea armatei noastre merge mână în mână cu dezvoltarea industriei naţionale. Avem capacitatea, avem partenerii, iar prin colaborare le putem oferi militarilor români ceea ce merită: echipamente de ultimă generaţie, produse în România”, a mai scris Moşteanu.

La rândul său, ministrul Economiei, Radu Miruţă, a apreciat că ”este extrem de important cǎ un ministru al Economiei şi un ministru al Apărării stau la aceeaşi masă şi discută concret, direct, cu oamenii care le construiesc, dar şi cu cei care le folosesc în teren”.

”Am vorbit despre feedback-ul militarilor şi despre cum putem construi, împreună, noi colaborări care să ajute industria românească de apărare să crească. Piranha 5 nu este doar un transportor - este un simbol al colaborării reuşite dintre stat şi privat”, a transmis Miruţă.

Acesta a precizat că este un proiect realizat pe o platformă românească, prin transfer de tehnologie, prin asociere cu General Dynamics.

”Contractul a susţinut, susţine si poate susţine în continuare industria locală - carcasa este sudată la Şantierul Naval Mangalia, iar turela este asamblată exclusiv în România. Din cele 227 de blindate comandate, ne apropiem de finalul livrării - mai sunt în lucru doar modelele cu dotări speciale: CBRN, MEDEVAC (pentru evacuare medicală) şi cele de căutare/salvare. Industria românească de apărare are potenţial. Nu o putem lăsa să rămână doar cu poveşti de glorie din trecut”, a mai transmis Miruţă.

Potrivit acestuia, industria are nevoie de soluţii reale.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.