Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat joi că Ministerul Transporturilor a eliberat autorizaţia de executare a lucrărilor pentru ultima porţune ce permite racordarea autostrăzii A3 cu Bucureştiul, în şoseaua Petricani, lucrările fiind blocate mult timp de lipsa Planul Urbanistic Zonal emis de primăria Voluntari.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA, este de 22,59 milioane lei.

"A fost eliberată autorizaţia de executare a lucrărilor de construcţie pentru 'Tronson km 1+610 – km 2+450 şi racordarea străzii Cumpenei cu Autostrada' din investiţia Autostrada Bucureşti – Braşov, Secţiunea Bucureşti – Ploieşti, Sector 1, km 0+000-km 3+325, Nod Centura Bucureşti km 6+500, Nod Moara Vlăsiei km 19+500”, arată CNAIR într-un comunicat emis joi.

Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura, care monitorizează toate lucrările de infrastructură la nivel naţional, primăria Voluntari nu emisese până acum planul urbanistic zonal pentru autostradă, singurul aviz care lipsea pentru a se putea emite autorizaţia de construire pe ultimii 800 de metri ai autostrăzii.

În prezent se lucrează la pasajul de la Valea Saulei şi la Pasajul peste Calea Ferată şi peste Centura Bucureşti.

"Lucrările autorizate se vor executa doar pe terenul aparţinând domeniului public al statului, prin Ministerul Transporturilor", a precizat CNAIR.

Antreprenorul, asocierea Aktor (Grecia) - EuroConstruct Trading 98 (România), a promis că face eforturi să finalizeze acest sector de 3,3 km cunoscut şi ca Autostrada urbană până în luna decembrie 2017, dacă beneficiază de toate aprobările necesare, deşi termenul contractual de finalizare este august 2018.

Segmentul va fi iluminat pe întreaga lungime, va avea trei benzi pe sens şi panouri fonoabsorbante, iar viteza permisă va fi de 100 km/h. 

Constructorul ar fi putut începe aici lucrările încă de acum un an, însă până acum nu avea Planul Urbanistic Zonal.

În plus, unul din proprietarii terenurilor care a fost expropriat de Compania Naţionala de Drumuri a dat compania în judecată. De asemenea, se lucrează doar la jumătate din podul care va traversa calea ferată.

Până acum, au fost ridicaţi pilonii, urmează să fie instalate grinzile. Surse din cadrul CNAIR declarau recent că Primăria Voluntari a întârziat eliberarea Planului Urbanistic Zonal, fără de care nu se poate construi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.