Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Metrorex SA au semnat contractul de finanţare nr. 82 aferent proiectului ”Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1Mai – Otopeni)”. Valoarea proiectului depăşeşte 6,3 miliarde de lei, valoarea totală eligibilă fiind de 2.776.820.282.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Proiectul Magistrala 6 va asigura legătura reţelei de metrou a Municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni. Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii. Obiectivul contractului de finanţare îl reprezintă acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM pentru implementarea proiectului, în confomitate cu legislaţia europeană şi naţională aplicabile acestuia”, a transmis, miercuri, Metrorex, printr-un comunicat de presă.

Sursa citată a precizat că valoarea totală a Contractului de Finanţare este de 6.333.594.004,58 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 2.776.820.282.

Finanţarea nerambursabilă este de 2.360.297.239,70 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, valoare echivalentă cu 85% din valoarea totală eligibilă aprobată.

Conform Contractului de Finanţare, perioada de implementare a proiectului se finalizează la data de 15.11.2026.

Metrorex a precizat şi obiectivele specifice ce vor fi atinse prin punerea în funcţiune a Magistralei 6 de metrou:”Facilitarea legăturii dintre Municipiul Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni, dar şi extinderea reţelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime construită de 14,2 km şi un număr de 12 staţii. Îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit”. 

De asemenea, se are în vedere creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o va asigura noul transport subteran; reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă atât public, cât şi privat cu implicaţii importante asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii din punct de vedere al condiţiilor de mediu; creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanţi şi întreţinere, reducerea timpului de deplasare etc.

Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.