Meta Platforms are în vedere versiuni plătite ale Facebook şi Instagram care nu ar avea publicitate pentru utilizatorii din Uniunea Europeană, au spus trei persoane care cunosc planurile companiei, ca răspuns la controlul din partea autorităţilor de reglementare şi un semn că modul în care oamenii experimentează tehnologia în Statele Unite şi Europa poate fi diferit din cauza politicilor guvernamentale, transmite New York Times.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cei care vor plăti pentru abonamente Facebook şi Instagram nu ar vedea reclame în aplicaţii, au spus persoanele, care au vorbit sub condiţia anonimatului, deoarece planurile sunt confidenţiale.

Acest lucru poate ajuta pe Meta să evite preocupările legate de confidenţialitate şi alte analize din partea autorităţilor de reglementare din UE, oferind utilizatorilor o alternativă la serviciile cu reclame ale companiei, care se bazează pe analizarea datelor oamenilor, au spus sursele.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
12 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

Meta va continua să ofere versiuni gratuite de Facebook şi Instagram cu reclame în UE, au spus oamenii. Nu este clar cât ar costa versiunile plătite ale aplicaţiilor sau când le-ar putea lansa compania.

Un purtător de cuvânt al Meta a refuzat să comenteze.

De aproape 20 de ani, activitatea de bază a Meta s-a concentrat pe oferirea de servicii gratuite de reţele sociale utilizatorilor şi pe vânzarea de publicitate companiilor care doresc să ajungă la acel public.

Furnizarea unui abonament plătit ar fi unul dintre exemplele cele mai tangibile până în prezent despre modul în care companiile trebuie să reproiecteze produsele pentru a respecta regulile de confidenţialitate a datelor şi alte politici guvernamentale, în special în Europa.

În iulie, cea mai înaltă instanţă a UE a interzis efectiv Meta să combine datele colectate despre utilizatori pe platformele sale, inclusiv Facebook, Instagram şi WhatsApp, precum şi de pe site-uri şi aplicaţii externe, cu excepţia cazului în care a primit consimţământul explicit din partea utilizatorilor.

În ianuarie, compania a fost amendată şi cu 390 de milioane de euro de autorităţile de reglementare irlandeze pentru că i-a forţat pe utilizatori să accepte reclame personalizate ca o condiţie de utilizare a Facebook.

Deciziile au luat naştere în urma adoptării în 2018 a Regulamentului european privind protecţia datelor, sau G.D.P.R., care a fost o legislaţie de referinţă pentru protejarea datelor online ale oamenilor.

Deschiderea Meta faţă de crearea de abonamente plătite arată cum cei care trăiesc în UE, care cuprinde 27 de ţări şi aproximativ 450 de milioane de oameni, pot începe să vadă diferite versiuni de produse tehnologice de consum din cauza noilor legi, reglementări şi hotărâri judecătoreşti.

În ultimele săptămâni, ca urmare a intrării în vigoare a unei noi legi, numită Digital Services Act (Legea pentru servicii digitale), pentru a stopa fluxul de conţinut online ilicit, utilizatorii TikTok şi Instagram din regiune au reuşit, de asemenea, să blocheze datele personale, pentru a nu fi folosite pentru a genera fluxurile de social media.

Snapchat şi Meta au împiedicat agenţii de marketing să vizeze adolescenţii cu vârste între 13 şi 17 ani din Europa cu reclame personalizate.

Până anul viitor, va intra în vigoare o altă lege axată pe tehnologie, Digital Markets Act (Legea pentru pieţe digitale).

Acest lucru va forţa marile platforme tehnologice să schimbe anumite practici de afaceri pentru a încuraja concurenţa şi va avea un impact amplu, Apple urmând să permită utilizatorilor din UE să descarce alternative la App Store pe iPhone şi iPad pentru prima dată.

”Acest lucru arată că companiile tehnologice respectă reglementările digitale ale UE, sugerând că rămân obligate guvernelor şi nu invers”, a declarat Anu Bradford, profesor de drept la Universitatea Columbia şi autorul cărţii ”Digital Empires: The Global”. Luptă pentru reglementarea tehnologiei.”

Meta, care deţine şi Messenger, s-a confruntat cu o atenţie deosebită din partea autorităţilor de reglementare din UE.

În luna mai, UE a amendat compania din Silicon Valley cu 1,2 miliarde de euro pentru încălcarea legilor sale privind confidenţialitatea prin trimiterea datelor despre cetăţenii europeni înapoi la serverele din SUA în scopul îmbunătăţirii tehnologiei de publicitate a companiei. Meta a contestat decizia.

Meta a fost amendată pentru alte încălcări ale GDPR, inclusiv o amendă de 265 de milioane de euro pentru o scurgere de date din 2021.

Autorităţile de reglementare irlandeze au aplicat, de asemenea, amenzi de 225 de milioane de euro pentru încălcări într-un caz care implică WhatsApp şi alte 17 milioane de euro pentru o scurgere de date.

Unii dintre cei din cadrul Meta consideră că oferirea utilizatorilor posibilitatea de a renunţa la un serviciu bazat pe reclame, în timp ce pot accesa o versiune plătită a Facebook sau Instagram, ar putea atenua preocupările unor autorităţi de reglementare europene, au spus două dintre persoane.

Chiar dacă puţini oameni aleg să folosească versiunea plătită, punerea la dispoziţie a unei astfel de opţiuni ar putea servi intereselor Meta în regiune, au spus aceştia.

Meta nu şi-a lansat noua aplicaţie Threads, care este o rivală a X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, în Europa din cauza preocupărilor de reglementare.

Europa este a doua cea mai profitabilă regiune pentru Meta după America de Nord.

Susan Li, directorul financiar al Meta, a declarat în aprilie că publicitatea în UE a reprezentat 10% din totalul afacerii companiei.

Veniturile Meta au totalizat aproape 117 miliarde de dolari anul trecut.

Dincolo de provocările sale europene, Meta se află în mijlocul încercării de a-şi reîntineri afacerea, după ce agitaţia economică globală a împiedicat creşterea vânzărilor de reclame.

De asemenea, Meta încă îşi aplică viziunea asupra umii digitale captivante a metaversului, un proiect costisitor susţinut de Mark Zuckerberg, directorul general al companiei, care este încă la începuturile sale.

Şi directorii se concentrează pe dezvoltarea tehnologiilor de inteligenţă artificială şi pe încorporarea acestora în mai multe dintre produsele Meta.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.