Marile companii tehnologice s-au angajat să ia măsuri noi pentru combaterea extremismului online, prin eliminarea conţinutului violent şi promovarea alfabetizării media a utilizatorilor tineri, ca parte a unui summit de la Casa Albă privind combaterea violenţei alimentate de ură, care a avut loc în această săptămână, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Platforme precum YouTube, parte a grupului Alphabet, şi Facebook, deţinută de Meta Platforms, au fost criticate ani de zile de către cei care spun că acestea au permis  ca discursul instigator la ură, minciunile şi retorica violentă să înflorească în serviciile lor.

Preşedintele american Joe Biden le-a cerut, joi, americanilor să combată rasismul şi extremismul, în timpul unui summit de la Casa Albă care a reunit experţi şi inclus lideri locali bipartizani.

Evenimente

13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast, Evergent Investment
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Imobiliare.ro, Nordis, Meta Estate, Genesis Property

YouTube a anunţat că îşi va extinde politicile privind extremismul violent pentru a elimina conţinutul care gloriifică actele violente, chiar dacă creatorii videoclipurilor nu au legătură cu o organizaţie teroristă.

Platforma de streaming video interzice deja incitarea la violenţă, dar cel puţin în unele cazuri nu a aplicat politicile existente videoclipurilor care promovează grupurile de miliţie implicate în asaltarea Capitoliului S.U.A. din 6 ianuarie.

Un raport al Tech Transparency Project din luna mai a găsit 435 de videoclipuri pro-miliţie pe YouTube, inclusiv 85 postate de la atacul din 6 ianuarie. Unele dintre videoclipuri au oferit sfaturi de antrenament, cum ar fi cum să desfăşoare ambuscade în stil de gherilă.

Purtătorul de cuvânt al YouTube, Jack Malon, a refuzat să spună dacă serviciul îşi va schimba abordarea faţă de acel conţinut în conformitate cu noua politică, dar a spus că actualizarea îi permite să meargă mai departe cu aplicarea decât a făcut-o anterior.

YouTube a mai spus că va lansa o campanie de alfabetizare media pentru a-i învăţa pe utilizatorii mai tineri cum să identifice tacticile de manipulare care sunt folosite pentru a răspândi dezinformarea.

Microsoft  a declarat că va pune la dispoziţia şcolilor şi organizaţiilor mai mici o versiune de bază şi mai accesibilă a inteligenţei artificiale şi a instrumentelor de învăţare automată, pentru a le ajuta să detecteze şi să prevină violenţa.

Proprietarul Facebook, Meta, a anunţat că va colabora cu cercetătorii de la Centrul de Studii Internaţionale din Middlebury Institute on Terorism, Extremism and Counterterorism.

Anul trecut, parlamentarii i-au audiat pe directorii generali ai Alphabet, Facebook şi Twitter, pentru a stabili dacă companiile lor au o anumită responsabilitate pentru atacul din 6 ianuarie.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.