Cel mai mare festival feroviar din lume, conform organizatorilor, şi-a deschis porţile la fabrica de trenuri Alstom din Marea Britanie, pentru a marca 200 de ani de la naşterea căilor ferate moderne. Peste 40.000 de vizitatori din toată lumea sunt aşteptaţi în acest weekend la uzina Derby Litchurch Lane Works a Alstom, Marea Britanie, un loc emblematic pentru industria feroviară, care găzduieşte cea mai mare expoziţie mondială de trenuri istorice şi moderne, Printre exponate se numără Locomotion No. 1, prima locomotivă cu abur care a circulat pe o cale ferată publică, în 1825, trenul cu care a călătorit fostul premier al Regatului Unit, Winston Churchill, trenul cu care Prinţesa Diana şi actualul rege Charles au plecat în luna de miere. Zece români care lucrează la fabrica de la Derby sunt prezenţi la evenimentul iniţiat de companie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”The Greatest Gathering”, desfăşurat între 1 şi 3 august la uzina Litchurch Lane a Alstom din Derby, deschisă publicului pentru prima oară în 50 de ani, aduce împreună peste 140 de exponate de material rulant din trecutul, prezentul şi viitorul căilor ferate.

Festivalul feroviar de trei zile organizat de Alstom face parte din festivităţile mai ample pentru “Railway 200”, o aniversare care se întinde pe parcursul întregului an şi care marchează deschiderea liniei de cale ferată Stockton and Darlington (S&DR) la 27 septembrie 1825, marcând astfel naşterea căii ferate moderne.

„Rădăcinile Alstom în Marea Britanie ajung până la 1825, când Locomotiva nr. 1 a făcut călătoria sa istorică pe Stockton and Darlington Railway. Prin fuziuni succesive, constructorul locomotivei - Robert Stephenson and Company - a devenit parte a Alstom în 1989 şi suntem extrem de mândri să ducem mai departe această moştenire istorică", a declarat Rob Whyte, director general al companiei Alstom pentru Regatul Unit şi Irlanda.

Toate sumele obţinute în urma evenimentului „The Greatest Gathering” vor fi împărţite între cinci organizaţii caritabile alese de Railway 200 – Alzheimer's Research UK, Railway Benefit Fund, Railway Children, Railway Mission şi Transport Benevolent Fund CIO – precum şi partenerii din domeniul patrimoniului feroviar.

Zece români, în centrul celui mai mare festival feroviar din Europa

În acest weekend, zece români care lucrează la fabrica de la Derby a Alstom, loc emblematic pentru industria feroviară britanică şi mondială, participă la evenimentul iniţiat de companie pentru a marca 200 de ani de la naşterea căii ferate moderne.

„Să fim aici, în inima industriei feroviare europene, nu e doar o realizare personală, ci o dovadă că România contribuie activ la viitorul mobilităţii sustenabile. Suntem mândri să muncim într-un loc unde inovaţia, tradiţia şi diversitatea se întâlnesc pe aceeaşi… cale ferată", spune Ala Borza, director de resurse umane pentru comunitatea globală de ingineri din proiectele de infrastructură ale Alstom.

Din acest rol, Ala Borza se concentreză pe dezvoltarea competenţelor în roluri-cheie, creşterea implicării angajaţilor şi retenţia lor.

În echipă mai lucrează şi alţi români, mulţi dintre ei ingineri, dar şi specialişti în resurse umane, calitate şi achiziţii.

„Suntem o echipă mică, dar unită. Fiecare dintre noi are o poveste diferită, dar suntem legaţi de pasiunea pentru trenuri şi de dorinţa de a construi ceva durabil, care să schimbe în bine vieţile oamenilor”, adaugă G. Sandor, un inginer român născut la Timişoara.

Acesta lucrează în Derby din anul 2019 în echipa de validare, responsabilă pentru întregul plan de testare a fiecărui proiect nou de tren.

„A fi parte din Alstom la Derby, mai ales în cadrul evenimentului The Greatest Gathering, înseamnă să onorezi o moştenire de 200 de ani în inima industriei feroviare britanice. Este o ocazie unică de a celebra trecutul, prezentul şi viitorul unei locaţii emblematice care continuă să inspire şi să inoveze,” spune Adina Basarim Soare, Rolling Stock Engineering Academy Manager.

La Derby, Adina Basarim Soare lucrează de şapte ani, contribuind la pregătirea  programelor de instruire ale grupului Alstom pentru inginerii săi care lucrează în proiecte de material rulant şi componente.

O sărbătoare a trecutului, prezentului şi viitorului feroviar

”The Greatest Gathering”, desfăşurat între 1 şi 3 august la uzina Litchurch Lane a Alstom din Derby, deschisă publicului pentru prima oară în 50 de ani, aduce împreună peste 140 de exponate de material rulant din trecutul, prezentul şi viitorul căilor ferate.

Cu o suprafaţă de peste 360.000 de metri pătraţi (90 de acri), Derby Litchurch Lane Works este una dintre cele mai mari fabrici de material rulant din lume şi singura unitate din Regatul Unit care proiectează, construieşte şi testează trenuri pentru pieţele interne şi de export. Fabrica a fost deschisă de Midland Railway în 1876, iar oraşul Derby construieşte continuu trenuri din 1839. În 2022, Derby a fost ales de guvern ca sediu al Great British Railways în urma unui vot public între oraşele candidate.

Printre exponate se numără Locomotion No. 1, prima locomotivă cu abur care a circulat pe o cale ferată publică în 1825, până la trenuri cu cărbune şi trenuri de mare viteză precum Eurostar Class 373 şi Pendolino.

La eveniment vizitatorii pot vedea şi trenul cu care fostul premier al Regatului Unit, Winston Churchill, a călătorit în Al Doilea Război Mondial, sau trenul cu care Prinţesa Diana şi actualul rege Charles au circulat în luna de miere.

”Evenimentul face parte din Railway 200, o celebrare naţională a bicentenarului căii ferate moderne, şi are ca scop nu doar omagierea trecutului, ci şi promovarea viitorului sustenabil al mobilităţii”, precizează compania.

Vizitatorii au la dispoziţie numeroase atracţii:

·        O suită de 19 locomotive cu aburi – Locomotiva nr. 1 va fi însoţită de cea mai veche locomotivă cu ecartament standard din Regatul Unit, Furness Railway nr. 20, Midland Railway 1000 Class nr. 1000 construită în Derby şi de celebra FlyingScotsman, prima locomotivă cu abur care a călătorit în jurul lumii, călătorind inclusiv până în Australia şi America. Flying Scotsman a atins viteza de 160 de km/h (în 1934, un adevărat record la acea vreme)

·        O gamă de trenuri de mare viteză, inclusiv trenul Pendolino Progress de clasă 390, construit de Alstom, care vor apărea alături de vagonul Eurostar 3999, şi trenurile de mare viteză (HST) de clasă 43 proiectate de Derby

·        O serie de trenuri care vor debuta cu nume şi înfăţişări noi, inclusiv două locomotive din clasa 50, care vor afişa învelişuri uimitoare concepute special pentru The Greatest Gathering

Vizitatorii vor avea ocazia să se plimbe cu trenuri cu aburi, diesel şi electrice, inclusiv cu un tren Alstom Aventra de clasa 345 construit în Derby, de-a lungul liniei de testare de 1,4 km de pe Litchurch Lane. Între timp, Prince, cea mai veche locomotivă pe ecartament îngust din lume, care funcţionează din 1863, va transporta pasageri pe tot parcursul festivalului.

În fiecare zi va avea loc un program de dezbateri şi spectacole susţinute de celebrităţi şi cunoscători ai industriei în Teatrul Mobilităţii, special construit. Spaţiul va găzdui, de asemenea, premiera din Regatul Unit a documentarului de lung metraj An Unlikely Fandom: The Impact of Thomas the Tank Engine, sâmbătă, 2 august, care va fi urmat de o sesiune de întrebări şi răspunsuri cu realizatorii din SUA.

În inima The Greatest Gathering, în interiorul unuia dintre atelierele vaste din Litchurch Lane, se află şi o zonă orientată spre viitor, destinată familiilor: STEM Hub. Conceput pentru a stârni curiozitatea şi ambiţia vizitatorilor, acest spaţiu interactiv prezintă puterea ştiinţei, tehnologiei, ingineriei şi matematicii (STEM) în modelarea viitorului transportului feroviar şi al mobilităţii sustenabile. 

"În acest an al celebrării Railway 200, multe evenimente creative şi inovatoare sunt organizate pentru a marca această aniversare cheie în istoria căilor ferate. The Greatest Gathering face acest lucru la o scară uriaşă şi promite să intre în cărţile de istorie ca fiind cea mai mare expoziţie de echipamente feroviare organizată vreodată în Regatul Unit. Întreaga industrie feroviară s-a reunit pentru a sprijini viziunea echipei de organizare şi pentru a crea ceva cu adevărat special, în timp ce ne îndreptăm spre viitor, odată cu crearea Great British Railways", a declarat Lordul Peter Hendy, ministrul de stat pentru transportul feroviar al Regatului Unit.

Acesta a adăugat: "Sper din tot sufletul ca miile de persoane care au avut norocul să obţină bilete să se bucure de expoziţie, care îşi propune să evidenţieze cu adevărat căile ferate din trecut, prezent şi viitor şi, sperăm, să inspire tinerele generaţii să devină profesioniştii feroviari ai viitorului."

Cu o prezenţă în 63 de ţări şi peste 86.000 de angajaţi din 184 de naţionalităţi, Alstom construieşte de la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule de tip monorail, tramvaie, până la sisteme la cheie, servicii, infrastructură, semnalizare şi mobilitate digitală. Listată în Franţa, compania Alstom a generat la nivel mondial vânzări de 18,5 miliarde de euro pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2025.

În România, Alstom activează de peste 30 de ani şi are în prezent peste 2000 de angajaţi. Compania este lider de piaţă în electrificare feroviară şi soluţii de semnalizare, precum şi în domeniul materialului rulant nou, cu comenzi în derulare pentru trenuri de metrou, trenuri electrice de călători şi locomotive electrice. Alstom este responsabilă de implementarea soluţiilor de semnalizare şi/sau electrificare pe ramura de nord a coridorului feroviar Rin-Dunăre, precum şi pe două loturi ale liniei de cale ferată Cluj-Oradea. Prima soluţie de semnalizare urbană de tip CBTC din ţară este în curs de implementare de către Alstom pe Magistrala 5 a metroului din Bucureşti, unde compania furnizează, de asemenea, noi trenuri compatibile cu sistemul modern de semnalizare urbană CBTC. Alstom face parte din consorţiul care construieşte al doilea sistem de metrou din România, în oraşul Cluj-Napoca, care urmează să fie prima linie de metrou complet automatizată din ţară. Alstom este furnizorul de servicii de mentenanţă pentru flota metroului din Bucureşti de peste 20 de ani, având în prezent în derulare un contract pe termen lung, valabil până în 2036.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.