Lucrătorii de la uzina Volkswagen din Tennessee au votat să se alăture United Auto Workers, într-o victorie majoră a sindicatului, în timp ce acesta se extinde dincolo de baza sa din Detroit, în sudul şi vestul SUA, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Majoritatea lucrătorilor eligibili au votat în favoarea sindicatului, numărul final de vineri fiind de 2.628 la 985, sau 73% pentru aderarea la UAW.

Victoria zdrobitoare va face din fabrica Chattanooga prima fabrică auto din sud care s-a sindicalizat prin alegeri din anii 1940 şi prima fabrică auto deţinută de străini din sud care a făcut acest lucru.

Este, de asemenea, o lovitură uriaşă pentru campania preşedintelui UAW Shawn Fain de a sindicaliza fabricile deţinute de peste o duzină de producători de automobile din SUA, inclusiv Tesla.

Fain, cunoscut pentru tacticile sale agresive de negociere, şi echipa sa s-au angajat să cheltuie 40 de milioane de dolari până în 2026 pentru acest efort.

Muncitorii fericiţi, unii în lacrimi, şi-au ridicat braţele în semn de victorie şi au ţinut în sus afişe cu ”Unirea Da” în timp ce a sosit bilanţul final.

”Sunt încântat că am realizat cu adevărat ceea ce ne-am propus. Spuneţi Mercedes că sunt următorii”, a spus angajata VW Lisa Elliott, în timp ce îşi îmbrăţişa colegii.

O fabrică Mercedes din Alabama, la care majoritatea lucrătorilor au semnat carduri care indică că sprijină sindicalizarea, va fi următoarea unitate care va organiza alegeri UAW, în săptămâna din 13 mai.

”Toţi tocmai aţi făcut cel mai important lucru pe care îl poate face un om din clasa muncitoare şi acesta este să se ridice”, le-a spus Fain lucrătorilor care au numărat voturile.

"Voi veţi deschide calea. Vom duce această luptă la Mercedes şi peste tot în altă parte", a adăugat el.

Deşi UAW a pierdut cu puţine voturi la aceeaşi fabrică în 2014 şi 2019, votul din acest an a fost precedat de sprijinul public în creştere pentru sindicate şi de negocieri de succes de anul trecut cu cei trei mari producători de automobile.

”Marja este copleşitoare. Acesta este un moment istoric”, a spus Harley Shaiken, profesor pentru muncă la Universitatea din California, Berkeley.

VW a adoptat o poziţie neutră în privinţa votului la singura sa fabrică non-sindicalizată la nivel global.

UAW a reprezentat anterior lucrătorii VW la o fabrică din Pennsylvania care a construit maşini Rabbit, înainte de a se închide în 1988.

UAW – al cărui număr de membri a scăzut pe măsură ce producătorii de automobile din Detroit s-au restructurat - s-a lovit de zeci de ani de refuz la fabricile auto din sud, unde sentimentul antisindical a fost de mult înrădăcinat.

La începutul acestei săptămâni, guvernatorii republicani din şase state din sud, inclusiv Tennessee, s-au declarat în opoziţie cu sindicatul.

Pe lângă cele două pierderi anterioare de la VW, UAW a suferit încă trei eşecuri semnificative la fabricile din sud deţinute de Nissan, ultima oară în 2017, în Mississippi.

Dar mişcarea muncitorească mai largă a trecut de atunci printr-o oarecare renaştere, cu un număr record de lucrători din diverse industrii care au intrat în grevă anul trecut.

În toamna trecută, preşedintele american Joe Biden a mers la liniile de pichet în afara Detroit-ului, unde sindicatul a obţinut creşteri procentuale de două cifre ale salariilor, precum şi la General Motors, Ford Motor şi Stellantis.

Acest lucru a declanşat un val de creşteri salariale la fabricile auto fără sindicat, pentru a le ţine departe.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.