Lucrările la două pasaje peste calea ferată care traversează centura municipiului Arad (DN7) ar urma să fie reluate în toamnă, după cinci ani de când au fost oprite de Guvern din cauza lipsei finanţării, ulterior fiind bocate şi din cauza procedurilor de licitaţie şi a contractelor reziliate. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, afirmă că există fondurile alocate, iar în următoarele trei săptămâni va fi stabilită firma câştigătoare a licitaţiei pentru unul dintre pasaje.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost în Arad pentru a vizita şantierele celor două pasaje nefinalizare de pe centura municipiului, unde nu se mai lucrează de câţiva ani. În ultimii cinci ani, toţi miniştrii au vizitat şantierele închise, promiţând că lucrările vor fi reluate în cel mai scurt timp.

La vizita de vineri a ministrului, mai mulţi muncitori ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au fost aduşi pe centură, chiar în zona în care urma să ajungă delegaţia guvernamentală, pentru a tăia vegetaţia de pe marginea drumului şi pentru a aduna gunoaie. Şoferii s-au declarat miraţi de această prezenţă a muncitorilor, afirmând că nu i-au văzut niciodată în zonă.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

”Dacă vine ministrul, se face şi curăţenie, iar poliţia e la tot pasul pe centură. Când pleacă, toate problemele rămân. Pe centură pierdem zilnic zeci de minute stând la barierele de tren, care coboară tot la câteva minute, în timp ce toţi miniştrii au promis că vor termina aceste pasaje”, a spus un şofer de TIR din Arad.

Lucrările la unul dintre obiective au fost oprite la un stadiu de execuţie de 70 la sută, iar la cel de-al doilea, la un stadiu de 30 la sută. Ambele proiecte au fost stopate în urmă cu cinci ani de Guvern, din cauza lipsei finanţării, însă ulterior a fost semnat contract cu un alt antrepenor pentru unul dintre pasaje, care a fost reziliat.

Ministrul Răzvan Cuc dă însă asigurări că procedurile de licitaţie vor fi finalizate în câteva săptămâni, iar din toamnă se va lucra la pasaje.

”Am reuşit să lansăm procedura de licitaţie pentru acest pasaj (aflat în zona CET Arad, executat 70% - n.r.) în luna iunie, iar 17 iulie a fost termenul final de depunere a ofertelor. Există patru oferte. Referitor la acest pasaj, am o nedumerire legată de strategia avută de minister în trecut, pentru că ştiţi foarte bine că contractul pentru acest pasaj a fost reziliat în martie 2015. De atunci se puteau lansa procedurile, dar am înţeles că a fost o strategie puţin mai nefericită în cursul anului trecut când s-a dorit construcţia acestui pasaj în antrepriză proprie de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara. Se lansaseră 20 de proceduri pentru achiziţia de materiale, din puctul meu de vedere o strategie nefericită”, a spus ministrul.

El a adăugat că pasajul din zona CET Arad, care trece peste două linii de cale ferată,  între care linia pan-europeană (Curtici – Bucureşti) ar urma să fie finalizat în cinci luni ”dacă antreprenorul se dovedeşte serios”.

În cazul acestei licitaţii, câştigătorul ar urma să fie anunţat peste trei săptămâni.

Conform ministrului, în cazul celui de-al doilea pasaj de pe centură, executat 30 la sută, termenul de depunere a ofertelor în cadrul licitaţiei este 21 august, investiţia având finanţarea asigurată.

Şi în iulie 2016, ministrul de atunci şi şefii Companiei de drumuri promiseseră că pasajul din zona CET Arad va fi finalizat în câteva luni, adică până la finele anului trecut.

Cele două proiecte sunt considerate foarte importante de către autorităţile judeţene din Arad, centura fiind intens circulată pentru că face parte din DN7, legătura principală între Vama Nădlac şi Deva.

Autorităţile locale au arătat cu mai multe ocazii că pasajele vor reduce considerabil timpii de parcurgere a centurii, în condiţiile în care barierele coboară de peste o sută de ori în 24 de ore, iar timpii acumulaţi de aşteptare în faţa barierelor pentru şoferi ajung şi la patru ore într-o zi.

Lucrările au început în 2011 şi urmau să fie încheiate în octombrie 2012, dar Guvernul a sistat finanţarea câteva luni mai devreme.

Valoarea anunţată iniţial pentru investiţii a fost de 13 milioane de euro, iar în prezent ar urma să fie alocaţi aproximativ 8 milioane de euro pentru finalizarea celor două obiective.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.