Lucrările la Drumul Apusenilor, cel mai spectaculos traseu din judeţul Bihor, au fost finalizate şi recepţionate. Valoarea contractului a depăşit 180 de milioane de lei, pentru cele trei sectoare de drum care au fost reabilitate.
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Mircea Mălan, a anunţat, luni, finalizarea şi recepţionarea lucrărilor.
La eveniment au fost invitaţi Cornel Popa şi Pásztor Sándor, foşti preşedinţi ai CJ Bihor, în mandatele cărora a fost iniţiat proiectul şi au fost demarate lucrările.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
”Este un proiect foarte important pentru judeţul nostru din mai multe motive. Acest drum face legătura între două zone turistice importante, Valea Crişului Repede şi Depresiunea Beiuşului. De asemenea, pune în valoare câteva obiective turistice importante, de la Izvorul Minunilor şi staţiunea Stâna de Vale, la cascadele minunate de pe marginea acestui drum, cum sunt Cascada Vălul Miresei, Cascada Iadolina, dar şi Barajul Leşu. Mulţi dintre cei care vin aici cu siguranţă vor investi în această zonă turistică importantă a judeţului nostru”, a declarat Mircea Mălan, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, citat într-un comunicat de presă.
Potrivit datelor transmise de CJ Bihor, Traseul Drumului Apusenilor din judeţul Bihor are o lungime totală de 56,3 kilometri şi cuprinde trei sectoare de drumuri judeţene:
- DJ 764A Beiuş – Stâna de Vale, în lungime de 26,16 km,
- DJ 108J Stâna de Vale – Remeţi, în lungime de 17,215 km
- DJ 108K Remeţi – limită judeţ Cluj, în lungime de 12,893 km.
Lucrările la DJ 108K, sectorul de 12,9 kilometri, au fost finalizate şi recepţionate în august 2021.
”Când am iniţiat acest proiect, aveam în vedere punerea în valoare a ceea ce Dumnezeu ne-a lăsat în judeţul Bihor şi împrejurimi şi de care nu ne puteam bucura fără o infrastructură rutieră satisfăcătoare. I-am invitat la Bihor pe toţi ceilalţi cinci preşedinţi de consilii judeţene din regiune să negociem banii europeni şi am ajuns la concluzia că cel mai potrivit este să ne apucăm de lucru, după ce am stabilit fiecare segmentele de drum din judeţul nostru”, a punctat Cornel Popa, fost preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor în perioada 2012 – 2016.
Pásztor Sándor, preşedinte al CJ Bihor în mandatul 2016 – 2020, a adăugat: ”Eu cred că este un exemplu de normalitate şi consens pentru toată ţara, pentru că şase judeţe au reuşit să dea mâna şi să creeze un coridor prin care se leagă unul de celălalt. Noi când am predat ştafeta era undeva la 35% realizat. Legat de Barajul Leşu din zonă, precizez că este pe locul doi pe lista barajelor care ar urma să fie finanţate prin PNRR”.
Potrivit datelor transmise de CJ Bihor, proiectul ”Traseul Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni” a fost finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020. Valoarea totală a contractelor de finanţare pentru cele trei tronsoane este de 182.258.822 lei, inclusiv TVA, iar valoarea totală a contractelor de proiectare şi execuţie este de 162.299.489 lei, inclusiv TVA.
”A fost un proiect dificil de realizat, pentru că s-au construit aici patru noi poduri, a fost nevoie de derocarea unor suprafeţe întinse, de lucrări masive de consolidare pentru a asigura o infrastructură corespunzătoare şi lucrări de siguranţă” , a adăugat Mircea Mălan.
Proiectul a fost executat de asocierea de firme SC Drumuri Orăşeneşti SA – lider, SC MBS Group SRL, SC Aquacons SRL şi D`Agostino Angelo Antonio Construzioni Generali SRL.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.