Grupul Kraft Heinz analizează posibilitatea de a separa o mare parte din divizia sa de produse alimentare, incluzând numeroase produse sub marca Kraft, într-o entitate nouă care ar putea fi evaluată la până la 20 de miliarde de dolari, potrivit unei surse apropiate situaţiei, citată de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Totuşi, structura exactă a tranzacţiei ar putea suferi modificări, iar compania nu a luat încă o decizie finală privind această schimbare, a subliniat sursa.

Informaţia vine în contextul în care mai multe companii americane de tradiţie caută să-şi protejeze valoarea pentru acţionari, în condiţiile în care consumatorii renunţă tot mai des la produsele premium din cauza incertitudinilor economice.

La începutul săptămânii, producătorul de cereale WK Kellogg a fost achiziţionat de grupul italian Ferrero într-o tranzacţie de 3,1 miliarde de dolari.

Potrivit Wall Street Journal, care a relatat prima dată despre acest plan, scindarea ar putea lăsa Kraft Heinz cu branduri precum celebrul ketchup Heinz şi muştarul Grey Poupon şi s-ar putea finaliza în următoarele săptămâni.

”Aşa cum am anunţat în luna mai, Kraft Heinz evaluează opţiuni strategice pentru a debloca valoare pentru acţionari”, a transmis un purtător de cuvânt al companiei.

Acţiunile Kraft Heinz au închis sesiunea de vineri cu o creştere de 2,5%, iar capitalizarea bursieră a companiei este în prezent de 31,33 miliarde de dolari.

Kraft Heinz a luat naştere în 2015, în urma fuziunii dintre Kraft Foods şi H.J. Heinz, realizată de Berkshire Hathaway (deţinută de Warren Buffett) şi fondul brazilian 3G Capital. Însă investiţia s-a dovedit dificilă pentru Berkshire, într-un context în care inflaţia şi preferinţele consumatorilor pentru alimente mai proaspete şi mai puţin procesate au dus la scăderea cererii pentru produsele Kraft Heinz.

Compania şi-a redus estimările anuale şi a raportat rezultate modeste în aprilie, pe fondul cheltuielilor de consum reduse. Luna trecută, Kraft Heinz a anunţat că va renunţa la lansarea de produse noi care conţin coloranţi artificiali, ca răspuns la iniţiativa secretarului pentru sănătate Robert F. Kennedy Jr. de a elimina aceste substanţe din alimentaţia americanilor.

”Planul Kraft Heinz de a-şi separa divizia alimentară aminteşte de decizia Kellogg din 2023, care şi-a separat afacerea cu cereale aflate în declin de volum”, a comentat analistul Connor Rattigan de la Consumer Edge. El a adăugat că şi alţi producători de bunuri de larg consum (CPG) ar putea apela la fuziuni, achiziţii sau măsuri similare pentru a-şi ajusta expunerea pe pieţe şi a-şi revigora vânzările.


 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.