Băncile din România trebuie să recâştige credibilitatea în faţa clienţilor, după o perioadă de câţiva ani în care aceasta a scăzut, în linie cu creditarea, şi trebuie să se apropie mai mult de clienţi şi să-i cultive, a declarat luni guvernatorul Băncii Naţionale a României (BNR), Mugur Isărescu, în cadrul Forumului Pieţei Financiare, organizat de Asociaţia Română a Băncilor (ARB).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Isărescu a subliniat că există toate datele pentru ca această încredere să fie recâştigată, în condiţiile în care sistemul bancar este foarte solid şi are exces de lichiditate.

”E nevoie de a vă recâştiga credibilitatea după aceşti ani, ea a scăzut. Sunt toate datele pentru ca aceasta să fie recâştigată, în măsura în care s-a pierdut (...)”, a declarat Isărescu.

El a subliniat că, dacă o bancă are prea multe litigii cu clienţii, trebuie să găsească metode a negocia şi rezolva aceste probleme în interiorul băncii, în condiţiile în care băncile trebuie să se apropie mai mult de clienţi pentru creşterea creditării.

”Maniera de a aborda prudenţa printr-un pas înapoi în ceea ce priveşte creditarea nu mai merge. Trebuie să vă apropiaţi de clienţi, să vă cultivaţi clienţii. Acestea se fac prin benevolenţă, înţelegerea nevoilor şi negociere”, a declarat Isărescu.

El a reiterat că sistemul bancar nu a avut nevoie de bani publici pentru a depăşi criza financiară, iar acesta este acum într-o situaţie foarte bună, cu exces de lichiditate şi cu un nivel redus, de circa 10%, al nivelului creditelor neperformante.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.