Integrarea tehnologiei OpenAI în Bing, deţinut de Microsoft, a atras oamenii către motorul de căutare mai puţin utilizat şi l-a ajutat să concureze mai bine cu liderul de piaţă Google, prin creşterea vizitelor pe pagini, potrivit datelor companiei de analiză Similarweb, citate de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Vizitele paginilor prin intermediul Bing au crescut cu 15,8% de când Microsoft a dezvăluit versiunea sa bazată pe inteligenţă artificială, pe 7 februarie, în comparaţie cu o scădere de aproape 1% pentru motorul de căutare Google, deţinut de Alphabet, arată datele până pe 20 martie.

Cifrele sunt un semn timpuriu al avansului pe care producătorul de Windows l-a luat în cursa sa rapidă cu Google pentru dominaţia AI generativă, datorită tehnologiei din spatele ChatGPT, chatbot-ul viral pe care mulţi experţi l-au numit ”momentul iPhone” al AI.

Ele subliniază, de asemenea, o oportunitate rară pentru Microsoft de a face incursiuni pe piaţa de căutare de peste 120 de miliarde de dolari, unde Google a fost jucătorul dominant timp de decenii, cu o cotă de peste 80%.

Gil Luria, analist la D.A. Davidson & Co, a spus că se aşteaptă ca Bing să câştige cotă de piaţă în căutari, în următoarele luni, mai ales dacă Google continuă să întârzie integrarea AI generativă în produsul său.

În timp ce Bing AI este disponibil pentru majoritatea utilizatorilor din întreaga lume din februarie, Google a început lansarea publică a chatbot-ului său Bard abia marţi.

”Bing deţine mai puţin de o zecime din cota de piaţă a Google, aşa că chiar dacă atrage 1% sau 2% dintre utilizatori, va fi benefic material pentru Bing şi Microsoft”, a spus Luria.

Descărcările de aplicaţii pentru Bing au crescut, de asemenea, de opt ori la nivel global, după integrarea AI, potrivit companiei de cercetare a aplicaţiilor Data.ai.

Descărcările pentru aplicaţia de căutare Google au scăzut cu 2% în aceeaşi perioadă, arată datele.

Cu toate acestea, unii analişti au spus că Google, care la începutul anilor 2000 a detronat liderul de atunci Yahoo pentru a deveni jucătorul dominant de căutare, ar putea depăşi eşecurile timpurii pentru a-şi menţine poziţia de lider.

”Algoritmul de clasare al Google poate avea un avantaj competitiv faţă de cel al concurenţilor”, a spus Yongjei Jeong, analist la Mirae Asset Securities din Coreea de Sud, referindu-se la modul în care algoritmul Google l-a ajutat să învingă Yahoo Search.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.