Cea mai mare provocare în implementarea proiectelor de infrastructură este obţinerea finanţării, pentru că „sunt bani teoretic mulţi, dar practic nu ajung niciodată”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Hubert Thuma, joi, la Maratonului Infrastructurii şi Mobilităţii, eveniment organizat de Profit.ro. Acesta a arătat că, pentru autorităţile publice din Ilfov, o altă provocare este cea legată de creşterea numărului de locuitori, pentru care e nevoie de o infrastructură de transport adaptată. ”Regiunea Bucureşti-Ilfov este o regiune în plină dezvoltare, este regiunea din Europa cu cea mai mare creştere demografică din ultimii 10 ani de zile”, a argumentat preşedintele CJ Ilfov.
„Noi încercăm să mutăm cât de mult putem traficul din suprafaţă în subteran şi, de aceea, metroul este o soluţie. Am semnat un parteneriat împreună cu Primăria Sectorului I, cu Ministerul Transportului şi cu Metrorex pentru prelungirea staţiei de metrou Gara de Nord-Străuleşti, cu încă două staţii, adică 2 kilometri, până în Comuna Mogoşoaia.Şi am semnat în trecut un parteneriat împreună cu Primăria Sectorului 4 pentru extinderea metroului în comuna Berceni”, a afirmat Hubert Thuma, joi, la Maratonului Infrastructurii şi Mobilităţii, eveniment organizat de Profit.ro.
Întrebat care sunt provocările în ceea ce priveşte extinderea liniilor de metrou în afara Capitalei, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov a spus că cea mai importantă dintre acestea este cea legată de finanţare.
„Să ştiţi că cea mai mare provocare este, de fapt, obţinerea finanţării. Pentru că sunt bani teoretic mulţi, dar practic nu ajung niciodată. Regiunea Bucureşti-Ilfov este o regiune în plină dezvoltare, este regiunea din Europa cu cea mai mare creştere demografică din ultimii 10 ani de zile. Dacă acum 10 ani, 15 ani, la recensământ, în Ilfov locuiau undeva sub 300.000 de locuitori oficial, la ultimul recensământ sunt aproape 600.000 de locuitori oficial, dar neoficial suntem peste un milion. Asta înseamnă foarte multe probleme din multe puncte de vedere. Noi încercăm să creăm în Ilfov oportunitatea oamenilor de a munci acolo, de a locui acolo, de a-şi duce copiii la şcoală acolo, de a avea asistenţă medicală bună în Ilfov. Poate provocările sunt multiple. Evident că transportul este un factor foarte important. Probabil cea mai mare provocare pentru administraţia locală este să ai un transport eficient şi un transport curat”, a răspuns Hubert Thuma.
Potrivit acestuia, alte provocări legate de implementarea proiectelor de infrastructură vizează exproprierile, dar şi faptul că în judeţul Ilfov s-a construit foarte mult.
Hubert Thuma a explicat că la nivelul judeţului există masterplan, Consiliul Judeţean colaborează cu primăriile celor 40 de localităţi din Ilfov pentru a dezvolta „armonios” judeţul.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.