Honda Motor a anunţat marţi că va reduce investiţiile în vehicule electrice (EV), pe fondul scăderii cererii, şi va miza în schimb pe vehiculele hibride, tot mai populare, urmând să lanseze o serie de modele hibride reproiectate în următorii ani, transmite Reuters.
Al doilea cel mai mare constructor auto din Japonia după Toyota a renunţat la obiectivul ca vehiculele electrice să reprezinte 30% din vânzările sale până în anul fiscal 2030. CEO-ul Toshihiro Mibe a declarat că, în actualul context, estimează că vehiculele electrice vor reprezenta doar aproximativ 20% din vânzările Honda până atunci.
Ca parte a noii strategii, Honda a redus cu 30% planul de investiţii în electrificare şi software până în 2030, la 7 trilioane yeni (circa 48,4 miliarde dolari).
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
Compania se alătură astfel altor producători auto globali care îşi temperează entuziasmul faţă de EV-uri, într-un moment în care cererea se orientează tot mai mult spre hibride, iar autorităţile din diferite ţări relaxează termenele pentru atingerea obiectivelor privind emisiile şi vânzările de maşini electrice. De exemplu, fostul preşedinte american Donald Trump a revocat un ordin executiv al administraţiei Biden care impunea ca toate vehiculele noi vândute până în 2030 în SUA să fie electrice.
Honda intenţionează să lanseze 13 modele hibride de nouă generaţie începând cu 2027. În prezent, compania vinde peste 12 modele hibride la nivel global, dintre care doar trei în SUA: Civic (versiunile hatchback şi sedan), Accord şi CR-V. De asemenea, plănuieşte dezvoltarea unui sistem hibrid pentru modele de mari dimensiuni, care vor fi lansate în a doua jumătate a deceniului.
Până în 2030, Honda vizează vânzări de 2,2–2,3 milioane de vehicule hibride, în creştere masivă faţă de cele 868.000 vândute anul trecut, dintr-un total de 3,8 milioane de unităţi comercializate.
La începutul lunii mai, compania a anunţat că amână cu aproximativ doi ani planul de 15 miliarde dolari canadieni (10,7 miliarde USD) pentru construirea unei fabrici de producţie EV în Ontario, Canada, tot din cauza cererii reduse.
Totuşi, Honda şi-a menţinut obiectivul ca până în 2040 toate vânzările de maşini noi să provină din vehicule complet electrice sau cu celule de combustie.
Alţi constructori care au redus investiţiile în EV includ Nissan, care a abandonat luna aceasta proiectul construirii unei fabrici de baterii de 1,1 miliarde de dolari în insula Kyushu, şi Jaguar Land Rover, care ar fi renunţat la planurile de producţie de EV-uri în noua fabrică de 1 miliard de dolari a companiei-mamă Tata Motors din sudul Indiei.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.