Cifra de afaceri a grupului TeraPlast, unul dintre cei mai mari producători de materiale de construcţii din România, a crescut cu 91% în 2018, la 804,9 milioane de lei (173 milioane euro), pe fondul avansului luat de divizia Steel, susţinută de extinderea pe piaţa din Serbia şi consolidarea Depaco, a anunţat compania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În aceeaşi perioadă, EBITDA consolidată a grupului a crescut cu 55%, la peste 65 milioane de de lei. Rezultatele vin ca urmare a integrării, pe parcursul anului 2018, a unor noi business-uri, a dezvoltării gamei de produse şi a investiţiilor constante în liniile de producţie, proiecte care fac parte din strategia grupului pe termen lung.

”Am reuşit, prin investiţii susţinute, să ne consolidăm poziţia pe piaţa din regiune, dezvoltându-ne toate ariile de activitate. Atât Divizia Steel, cât şi Mase Plastice, au înregistrat creşteri de două cifre. În 2018 am finalizat investiţia în secţia de reciclare PVC rigid, ceea ce plasează compania pe primul loc în România şi în top 10 reciclatori europeni, după capacitatea de producţie. Prin proiectele de investiţii prin schemele de ajutor de stat, în valoare de 15 milioane de euro, am pus bazele dezvoltării pe termen mediu a Grupului”, a declarat directorul financiar al grupului, Ioana Birta.

Divizia Steel, formată din TeraSteel România, TeraSteel Serbia şi Depaco, a avut contribuţia principală la evoluţia pozitivă a rezultatelor financiare ale Grupului. Astfel, vânzările diviziei au crescut în 2018 cu 181% faţă de 2017, la peste 483 milioane de lei, în timp ce EBITDA a avut un avans de 120% în aceeaşi perioadă, ajungand la 41,3 milioane de lei.

”TeraSteel Serbia a fost inaugurată la sfârşitul anului 2017, fiind prima fabrică din străinătate inaugurată după 1990 şi aflată integral în proprietatea unei firme româneşti. Pe lângă investiţia iniţială de peste 6,5 milioane euro în facilităţi de producţie şi capital de lucru, Grupul TeraPlast a investit în 2018 peste 1 milion de euro în linia de tablă cutată şi modulul de vată minerală în Serbia. Pe parcursul anului 2018, TeraSteel România şi TeraSteel Serbia, au înregistrat vânzări de peste 3,1 milioane de metri pătraţi de panouri termoizolante”, se arată în comunicat.

În acelaşi timp, Depaco, prin brandul Wetterbest, unul dintre principalii producători de sisteme pentru acoperişuri din industria locală, a vândut anul trecut peste 5 milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică.

”Wetterbest face parte din Grupul TeraPlast din 2018. În prezent, este în curs de implementare a unei investiţii de 5,2 milioane de euro, prin schema de ajutor de stat, dintre care 3,3 milioane euro din resurse proprii. Proiectul presupune deschiderea unei unităţi de producţie într-o nouă locaţie cu o producţie anuală cumulată de peste 10 milioane de metri pătraţi de ţiglă şi profile”, se arată în comunicat.

Tot în 2018, Şcoala Wetterbest a fost acreditată de Ministerul Educaţiei Naţionale, prin Autoritatea Naţională pentru Calificări, şi de Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, ceea ce înseamnă recunoaşterea cursului atât la nivel national, cât şi la nivelul Uniunii Europene.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.