Consiliul Concurenţei pune în dezbatere publică angajamentele formulate de grupul Lactalis pentru a elimina preocupările legate de concurenţă identificate în contextul achiziţiei producătorilor Covalact şi Lactate Harghita, iar licenţa mărcii de unt "LaDorna" ar putea fi dată unui terţ pentru o perioadă nespecificată de timp.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"În urma analizei, autoritatea de concurenţă a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional. Consiliul Concurenţei şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial pe această piaţă cu privire la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor", a anunţat vineri autoritatea de concurenţă.

Angajamentele propuse de grupul Lactalis constau în licenţierea mărcii de unt „LaDorna” pentru o anumită perioadă de timp către o altă societate comercială cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis, corelată cu schimbarea mărcii („re-branding”) de către acea companie.

"Ulterior acestei perioade, marca de unt La Dorna se va reîntoarce în portofoliul grupului Lactalis, care se va abţine de la folosirea respectivei mărci pentru unt,  pentru o operioadă de timp suficientă ca terţul să poată beneficia de creşterea cotei sale de piaţă", arată oficialii Consiliului Concurenţei.

Conţinutul angajamentelor formulate de grupul Lactalis sunt publicate pe pagina de internet a autorităţii de concurenţă.

După analiza observaţiilor primite, Consiliul Concurenţei poate solicita părţilor modificarea propunerilor şi "poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor".

Autoritatea de concurenţă va verifica îndeplinirea angajamentelor de către grupul Lactalis.

Consiliul Concurenţei primeşte observaţiile cu privire la angajamentele propuse de către grupul Lactalis până la 23 iunie.

Grupul francez Lactalis, care a preluat anul trecut şi compania Albalact, a cumpărat în decembrie şi producătorul român de lactate Covalact, consolidându-şi astfel poziţia de lider pe piaţa lactatelor din România.

Acordul dintre Lactalis şi fondul privat de investiţii SigmaBleyzer Southeast European Fund IV, care controlează Covalact, a fost semnat pe 15 decembrie.

Lactalis este lider la nivel mondial în industria procesării laptelui, deţinând multe branduri internaţionale de succes, precum President, Parmalat, Galbani.

Compania Covalact are 380 de angajaţi şi două unităţi de pro­ducţie a lactatelor, la Sfântu Gheorghe şi Mier­curea-Ciuc, precum şi un depozit logistic cu o capa­citate de 1.400 de paleţi.

Covalact a avut anul trecut o cifră de afaceri de 230 milioane lei şi un profit net de 13,1 milioane lei.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.