Autoritatea italiană pentru protecţia datelor a amendat joi o unitate a celei mai mari companii de utilităţi din ţară, Enel, cu peste 79 de milioane de euro, acuzând-o că gestionează greşit datele personale ale clienţilor, pentru telemarketing, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Autoritatea, cunoscută sub numele de Garante, a declarat într-un comunicat că Enel Energia ar fi folosit datele personale ale clienţilor de la cel puţin 9.300 de contracte, pentru a-şi promova ilegal serviciile de energie şi gaze.

Acesta a adăugat că Enel Energia ar fi achiziţionat şi de la patru companii datele personale a 978 de utilizatori care nu aparţineau reţelei de vânzări a companiei.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Amenda, cea mai mare emisă vreodată de Garante, vine în urma unei anchete a poliţiei financiare italiene asupra celor patru companii, pe care Garante le-a amendat cu 1,8 milioane de euro în iunie, confiscându-le unele baze de date.

De asemenea, autoritatea de reglementare a mai spus că sistemele de informare pentru managementul clienţilor şi activarea serviciilor de la Enel Energia au arătat ”deficienţe grave de securitate”.

Enel nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.