Departamentul de Justiţie al Statelor Unite a solicitat informaţii din partea diviziei de leasing a grupului german BMW, în 2016, despre modul în care tratează militarii care au restanţe la plata ratelor de leasing pentru automobile, potrivit unor documente obţinute de Bloomberg.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

BMW Financial Services a anunţat că nu cunoaşte câte contracte de leasing ar putea fi afectate de prevederile unei legi (Service members Civil Relief Act) care protejează militarii cu restanţe la împrumuturi în perioada în care sunt în misiune sau transferaţi.

Documentele au legătură cu o tranzacţie cu obligaţiuni în valoare de 1 miliard de dolari care sunt vândute investitorilor în această săptămână.

Legea interzice măsuri sau penalizări împotriva personalului militar aflat în misiune.

BMW Financial, cu sediul în Woodcliff Lake, New Jersey, colaborează cu autorităţile, care au cerut informaţii la sfârşitul lunii august a anului trecut, a declarat un purtător de cuvânt al BMW, care a refuzat să dea alte informaţii.

 Purtătorii de cuvânt ai Departamentului de Justiţie şi băncii Barclays, aranjorul emisiunii de obligaţiuni garantate prin contracte de leasing a BMW, au refuzat să comenteze.

Creditele auto sunt în centrul atenţiei, în condiţiile în care expunerea împrumutaţilor a depăşit 1.000 de miliarde de dolari.

Multe dintre cele mai riscante credite sunt finanţate prin securitizare, sistem similar cu sistemul prin care creditele ipotecare subprime au fost vândute sub formă de obligaţiuni.

Acest tip de acorduri permite băncilor să acorde noi împrumuturi şi leasinguri.

Autorităţile americane au lansat o investigaţie referitoare la practicile de acordare a creditelor auto, la nivelul industriei, în 2014.

Iniţial, investigaţia s-a concentrat pe împrumuturile acordate împrumutaţilor cu credite subprime şi securitizarea împrumuturilor, dar autorităţile au luat recent măsuri împotriva creditorilor, în legătură cu felul în care tratează defaulturile.

Departamentul de Justiţie a început, în octombrie, să investigheze furnizorul de credite auto subprime Westlake Financial Services, pentru că ar confisca vehicule ale unor clienţi aflaţi în misiune, fără să obţină ordine judecătoreşti.

Creditorii şi partenerii lor trebuie în mod normal să obţină ordine judecătoreşti înainte de a confisca vehicule ale soldaţilor, marinarilor şi aviatorilor care au restanţe la plata împrumuturilor.

În septembrie, autorităţile americane au sancţionat banca Wells Fargo pentru că nu a respectat legea respectivă, cu o amendă de 24 de milioane de dolari.

Santander Consumer USA, cel mai mare emitent de obligaţiuni garantate cu credite auto subprime, a acceptat plata a 9,35 de milioane de dolari, în 2015, în urma acuzaţiilor că a confiscat în mod ilegal peste 1.000 de vehicule de la membri ai armatei.

Cel puţin alţi doi furnizori de credite auto subprime, Credit Acceptance şi DriveTime Automotive Group, au primit solicitări de informaţii legate de practicile de confiscare a vehiculelor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.