Grupul american Yum! Brands, cu sediul central în Louisville, Kentucky, a anunţat că grupul, care deţine şi Taco Bell şi KFC, va începe „o analiză formală a opţiunilor strategice pentru marca Pizza Hut”, cu posibilitatea vânzării, scrie USA Today.
„Echipa Pizza Hut a lucrat din greu pentru a aborda provocările legate de afaceri şi de categorie; cu toate acestea, performanţa Pizza Hut indică necesitatea luării unor măsuri suplimentare pentru a ajuta marca să îşi atingă întreaga valoare, măsuri care ar putea fi mai bine implementate în afara Yum! Brands”, a declarat Chris Turner, CEO al Yum! Brands, într-un comunicat de presă.
Yum! Brands, care are aproape 20.000 de restaurante Pizza Hut în 100 de ţări din întreaga lume, a înregistrat o scădere a vânzărilor Pizza Hut, în timp ce celelalte afaceri ale sale au crescut. Într-o perioadă de trei luni care s-a încheiat la 30 septembrie, vânzările Pizza Hut au scăzut cu 2%, în timp ce vânzările Taco Bell au crescut cu 9%, iar vânzările KFC au crescut cu 6%, a anunţat compania în comunicatul său.
În SUA, vânzările Pizza Hut au scăzut cu 7%, în timp ce vânzările Taco Bell au crescut cu 9%; vânzările KFC au rămas stabile.
Taco Bell şi KFC aduc împreună peste 80% din profitul Yum! Brands.
„Dacă ne uităm la istoric, Pizza Hut s-a confruntat cu mai multe provocări înainte de pandemie şi (post-pandemie), cel puţin restaurantele lor din SUA având nevoie de lucrări”, a declarat Ab Igram, director executiv al Institutului de Franciză Tariq Farid de la Babson College din Babson Park, Massachusetts.
Printre provocările Pizza Hut se numără faptul că a fost văzută din punct de vedere istoric ca un restaurant cu servire casual, în timp ce concurenţii săi precum Domino's se concentrează doar pe livrare şi şi-au mărit cota de piaţă, a spus Igram.
Potrivit acestuia, este logic ca Yum! Brands să ia în considerare să renunţe la Pizza Hut şi să se concentreze pe KFC şi Taco Bell, în timp ce un nou proprietar s-ar putea concentra pe redresarea Pizza Hut, a spus el.
„Cred că există provocări diferite în cadrul acestor mărci şi uneori o nouă conducere, fie că este vorba de o firmă de capital privat sau o companie înregistrată în altă parte, ar aduce mai mult capital şi poate ar face diferenţa”, a spus Igram.
Restaurantele s-au confruntat cu mai multe provocări, deoarece au fost nevoite să majoreze preţurile, în special pe măsură ce clienţii şi-au redus bugetele. Mai multe lanţuri de restaurante au depus cererea de faliment, în timp ce altele, inclusiv Outback Steakhouse, şi-au închis locaţiile.
Pentru a atenua îngrijorările clienţilor, Pizza Hut a avut succes la promoţii de 2 dolari pentru pizza la tavă personală în vara trecută. Lanţul de restaurante testează, de asemenea, un nou design de restaurant, cu chioşcuri cu autoservire, un drive-thru cu un meniu Hut 'N Go pentru comenzi rapide şi o staţie vizibilă de preparare a pizzei, astfel încât clienţii să poată urmări prepararea plăcintelor.
„Pizza Hut este un brand global îndrăgit şi un inovator în industrie care conectează oamenii prin bucuria pizzei şi suntem încrezători în viitorul său pe termen lung”, a declarat Turner.
Compania, care a angajat Goldman Sachs şi Barclays ca şi consultanţi financiari pentru analiza strategică, nu are un termen limită sau un calendar pentru a acţiona asupra oricăror opţiuni, iar o vânzare sau o tranzacţie s-ar putea să nu aibă loc. Yum! Brands a adăugat în comunicatul de presă că firma nu intenţionează să facă niciun comentariu public suplimentar cu privire la analiza până când „nu stabileşte că o dezvăluire suplimentară este adecvată sau necesară”.
Pizza Hut a fost fondată în 1958 în Wichita, Kansas, de doi fraţi care au împrumutat 600 de dolari de la mama lor pentru a deschide restaurantul.
Gigantul alimentelor ambalate PepsiCo a achiziţionat Pizza Hut în 1977, dar a divizat lanţul împreună cu KFC şi Taco Bell în 1997 pentru a crea o companie de restaurante, care a preluat numele de Yum! Brands în 2002.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







