Grupul chinez Alibaba Group Holding a înregistrat cea mai puternică creştere trimestrială a veniturilor din aproape doi ani, deoarece unitatea sa naţională de comerţ electronic se concentrează pe produse low-cost pentru a atrage consumatorii într-un mediu economic sobru, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Gigantul chinez de comerţ electronic a obţinut în primul trimestru venituri de 234,16 miliarde de yuani (32,29 miliarde de dolari), în creştere cu 14% faţă de trimestrul anterior, care a fost afectat de restricţii stricte din cauza pandemiei.

Cifra depăşeşte estimările analiştilor, de 224,92 miliarde de yuani, potrivit datelor Refinitiv.

Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie

”Majoritatea investitorilor se aşteptau la un trimestru bun, dar amploarea supraperformanţei, în special în ceea ce priveşte profitul, probabil a depăşit majoritatea aşteptărilor”, a declarat Alicia Yap, analist la Citi Bank.

Profitul net al Alibaba a crescut cu 51% de la an la an.

Cea mai recentă cifră a veniturilor reprezintă o îmbunătăţire de la stagnarea şi creşterea de până la 3% din ultimele patru trimestre.

Cu toate acestea, au crescut temerile cu privire la economia Chinei, care a încetinit după o redresare iniţială rapidă de la ridicarea restricţiilor pentru Covid, la sfârşitul anului trecut.

Miercuri, China a raportat că a intrat în deflaţie în iulie, la nivelul preţurilor de consum, o evoluţie care se estimează că va afecta şi mai mult dorinţa cumpărătorilor de a cheltui.

”Cele mai recente date macro indică unele incertitudini în ritmul redresării post-Covid, dar, pe măsură ce activităţile economice şi de consum continuă să se reia, afacerile noastre au demonstrat tendinţe încurajatoare”, a declarat Daniel Zhang, CEO şi preşedinte al grupului Alibaba, analiştilor, într-o conferinţă cu aceştia.

Veniturile din primul trimestru fiscal, încheiat în iunie, au fost ajutate de o redresare a achiziţiilor consumatorilor pe pieţele Taobao şi Tmall ale Alibaba, stimulate parţial de festivalul de cumpărături 618, al doilea cel mai mare eveniment de cumpărături online din China, din iunie.

Concurenţa a crescut recent din prtea rivalilor cunoscuţi, pentru că aceştia oferă produse cu costuri reduse, cum ar fi Pinduoduo, a PDD Holdings, şi Douyin, parte a grupului ByteDance, versiunea chineză a TikTok, ambele fiind provocări majore pentru Alibaba.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.