Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă că CFR Marfă are datorii de aproximativ 4,5 miliarde de lei, în special către ANAF şi CFR Infrastructură. El arată că numai în portul Constanţa au fost identificate 95 de linii de cale ferată şi circa 700 de vagoane abandonate, în unele dintre ele crescând pomi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
"În acest moment compania are aproximativ 4,5 miliarde de lei datorii, în special la doi şi anume: la ANAF - statul român şi la CFR Infrastructură. Am face o emisiune întreagă să vedem de ce s-a ajuns aici şi de ce în aceşti mulţi ani după Revoluţie s-a ajuns în situaţia dată la CFR Marfă şi nu e singura companie”, a afirmat Sorin Grindeanu, luni seară, la B1 Tv.
 
Grindeanu a explicat că numai în Portul Constanţa, unde traficul a crescut, având în vedere războiul din Ucraina, şi unde aproximativ 700 de vagoane ale CFR Marfă erau garate de ani, unele de zeci de ani, pe unele porţiuni infrastructura feroviară e "aproape distrusă”. 
 
"În acest moment, infrastructura rutieră din Portul Constanţa este folosită aproape la capacitate maximă pe ce avem acuma, sigur că trebuie să se dezvolte şi ea. (...) În schimb, pe zona feroviară e folosită undeva la 30-40%. De ce? Am găsit aproape 700 de vagoane care stau unele de zeci de ani abandonate pe liniile respective, sunt 95 de linii de cale ferată nefolosite, în acest moment, în Portul Constanţa, din cauze de acest tip. Explicaţiile sunt multiple. Pe mine mă interesează să găsesc soluţii. Vreau să vă spun că până astăzi au fost mutate 200 dintre ele, din 700, cele care puteau fi mutate. Au rămas undeva la 500 care, în acest moment din aceste 500 maxim 100 mai pot fi mutate, adică duse în alte depouri. Celelalte aproximativ 400 au crescut pomi prin ele, au crescut pe infrastructura feroviară, e aproape distrusă”, a afirmat ministrul Transporturilor. 
 
El a catalogat drept "aberantă” situaţia din port şi a spus, în acest context, că "nimic nu e întâmplător, de ce s-a ajuns aici”.
 
Grindeanu a afirmat că i-a prezentat prim-ministrului un plan de eliberare a liniilor ferate şi de reabilitare a 35 dintre cele 95 de linii de cale ferată nefolosite din port, ca să fie redate traficului feroviar, crescând astfel capacitatea de transport şi ducând la folosirea a 60-70% din infrastructura feroviară existentă în portul Constanţa pe termen scurt.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.